Ga naar inhoud

Sluimerstand werkt niet

RockDaddy

Aanbevolen berichten

Hallo,

Zinds enige tijd werkt sluimerstand niet meer als ik de deksel van de laptop sluit. Ook als ik op de knop bij Start klik, komt de computer na 2 sec weer in zijn oude stand terug. Heb al veel via adviezen via internet geprobeert, maar geen succes. Als iemand mij kan helpen, graag.

Alvast bedankt.

Groet Marius

Link naar reactie
Delen op andere sites

Persoonlijk vind ik de slaapstand/sluimerstand een compleet onzinnige functie : hij veroorzaakt wel op meerdere pc's problemen, in beide richtingen...en eens de problemen er zijn, is de oorzaak is helaas niet altijd even makkelijk te achterhalen...da's eigenlijk het eerste wat ik uitschakel op een nieuwe of geherinstalleerde laptop of pc.

Kijk eens hoe hij zich gedraagt wanneer je "schoon opstart", een zogenaamde clean boot dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals reeds aangehaald kan dit een lange zoektocht worden, waarbij succes niet altijd gegarandeerd is...:dong:

Zijn alle updates geïnstalleerd op de laptop ?...

Ga eens via Start --> Configuratiescherm --> Systeem en beveiliging --> Windows Update.

Klik aan de linkerkant van het scherm op Naar updates zoeken, download en installeer de eventuele updates.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle updates waren geinstalleerd.

Het is inderdaad erg gecompliceerd. Ik heb achter de Dos Prompt ook al div dingen geprobeerd, tips die ik op internet had gevonden. Ik denk dat ik het maar moet accepteren zoals het nu is.

Bedankt en een groet van mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deed je ook een systeemcontrole ?...

Ga naar start -alle programma's - bureauaccessoires.

Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

Typ sfc /scannow en druk enter. (let op de spatie voor de / )

Alle windows systeembestanden worden nu gecontroleerd op fouten en indien nodig vervangen door een correcte versie.

Hou de windows installatie cd/dvd bij de hand (als je er een hebt) want er kan om gevraagd worden.

Na de scan krijg je een overzicht van de resutlaten en een verwijzing naar een CBS logbestand.

Typ nu findstr /c:"[sR]" %windir%\\Logs\\CBS\\CBS.log > "%userprofile%\\Desktop\\sfcdetails.txt" en druk enter.

Let op de spatie voor de / en %windir% en voor en na de >.

Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.

Voeg dit bestandje toe aan een volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voer bericht 8 uit.

Ben je er ook zeker van dat je energie instellingen juist staan?

- Klik op de startknop en typ energiebeheer

- Kies dan voor Gebalanceerd en klik op de blauwe tekst "De schema-instellingen wijzigen"

- Klik dan op de blauwe tekst "Gevandeerde energie-instellingen wijzigen"

- Scroll wat naar onder en klik op "Aan/uit-knoppen en deksel"

- Staan daar de instellingen juist?

- Bekijk ook even de kop Slaapstand. Staat daar alles juist?

De betekenis van slaapstand en sluimerstand is verschillend in verschillende Windows-versies!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.