Ga naar inhoud

Voorwaardelijk opmaak op basis van een reeks data (meervoud van datum).

Aanbevolen berichten

Beste,

We maken gebruik van een Excel-sheet waarbij elke afzonderlijke kolom staat voor een datum wanneer een werknemer voor het laatst op een bepaalde plaats is geweest. Indien een persoon gedurende één jaar of meer niet meer op deze plaats is geweest moet die cel rood kleuren, maar daarnaast ook zijn naam die is vermeld in de eerste kolom. Daarnaast willen we ook, om te vermijden dat de termijn van een jaar ook effectief zou verstrijken, nog een aantal tussenstappen inbouwen: 2 maanden voor het verstrijken moeten de cel zelf en de cel met de naam van de persoon in geel kleuren. 2 weken voor het verstrijken oranje.

De cel met de naam moet dus dezelfde kleur krijgen als de cel waarvan de datum het meest kritiek is. Cellen waar geen datum instaat zijn niet relevant en dienen gewoon wit te blijven. Deze mag echter geen invloed hebben op de opmaak van de cel met de naam.

Nu zijn we reeds zo ver dat de cellen met de data zelf aan deze voorwaardelijke opmaak voldoen. Na invullen van een datum kleurt de betreffende cel dus groen, geel, oranje of rood. Indien geen datum is ingevuld blijft de cel gewoon wit.

Echter de voorwaardelijke opmaak van de cel met de naam van de werkgever is een probleem.

Belangrijke noot: het aantal plaatsen is aanzienlijk (meer dan 200) en wordt in de toekomst nog uitgebreid, dus is het wel noodzakelijk dat we de voorwaarde(n) meteen kunnen laten gelden voor een gans bereik.

Wie kan mij helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Kurtt,

Heb een uittreksel uit de sheet, namelijk deze van mij persoonlijk bijgevoegd. Mijn familienaam moet dus dezelfde kleur krijgen als dat van de meest kritieke ce vanaf E8.

Meest kritiek = datum van vandaag min een jaar (rood)

Minder kritiek = datum van vandaag min 351 dagen (oranje)

Nog minder kritiek = datum van vandaag min 305 dagen (geel)

Minst kritiek = elke datum tussen vandaag en vandaag min 305 dagen.

Cellen waar niets is ingevuld, of waarvan de datum al meer dan 2 jaar achter ons ligt blijven wit en zijn niet (meer) relevant.

Zoals reeds vermeld in mijn eerste bericht zijn de cellen waar de datum zelf is ingevuld reeds voorzien van de juiste formules, alleen een synthese van al deze cellen door het kleur van de meest kritieke cel over te brengen op de cel met mijn naam lukt niet.

Nogmaals dank bij voorbaat.

Voorbeeld.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.