Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

bij het overzetten naar een nieuwe PC zijn mijn vorige excel bestanden veranderd in XLR. wanneer ik deze open zijn ze onleesbaar. wat is er aan de hand? ik heb nu windows 7 en office 2010 starter, daarvoor XP.

Geplaatst:

Ik dacht dat XLR een bestand is dat via Microsoft Works gemaakt wordt.

Is excel wel geïnstalleerd op je nieuwe PC?

Ook is office starter meer beperkt wat betreft functies.

Geplaatst:

zowel works starter als excel starter staan op de nieuwe PC. ik vermoed dat office starter inderdaad het probleem is maar daar ken ik te weinig van. of hoe dit op te lossen is weet ik niet.

Geplaatst:

de PC is een Medion gekocht bij Aldi. daarop staat windows 7 en microsoft office starter 2010 met microsoft excel starter 2010 en microsoft word starter 2010 geïnstalleerd. (typefoutje van mij works moest word zijn, sorry)

Geplaatst:

- Heb je al geprobeerd om het bestand met Open Office te openen?

- Ik heb ook gelezen dat je de extensie kunt veranderen van XLR naar XLS en dat het bestand dan gewoon te openen is

(wel even op backupje uitproberen natuurlijk)

google anders even op XLR extensie dan vind je vast nog wel meer oplossingen.

• 2 weken later...
Geplaatst:

sorry voor het late antwoord maar met het goede weer en verlofperiode heb ik nog weinig op de computer gewerkt.

het probleem is nog steeds niet opgelost.

nog andere oplossingen die ik kan proberen?

Geplaatst:

Is het voor jouw mogelijk om een excel bestand dat je niet meer kan lezen na opening in een volgend bericht te plaatsen als bijlage.

Dan kunnen wij eens testen of het met een niet starter versie wel lukt.

Geplaatst:

het lukt mij helaas niet om een bestand hier te plaatsen maar op onze laptop gaan ze wel open. het zijn bestandjes die ik vroeger op beide kon gebruiken (laptop en oude PC). vandaar mijn vermoeden dat de oorzaak bij het starter programma ligt.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.