Ga naar inhoud

plextor px716Uf nr vuilbak?


Aanbevolen berichten

Dank alvast.

Ik bezit nog een oude dvd-rw (ook vr dl) met laatste firmeare van plextor.

Het toestel wordt door xp herkent, kan originele dvd/cd lezen, maar blijft happeren

als hij moet branden...nochtans gebruik ik tdk of verbatim...

De selftest faalt (lade opent nie) en lampke fikkert 3 x oranje.

Volgens mij is m stuk ?? Of iemand alsnog een idee...

Merci alvast

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Da's duidelijk...

Met mijn interne NEC DVD-RW ND-3520AW heb ik net hetzelfde probleem. Leest noch brandt cd's / dvd's. Af en toe eens een originele dvd ma hij moet zin hebben.

Me linken naar fora over het verwijderen van Upperfilters of andere MS KB-artikels heeft geen zin: 'been there, done that, not working'

Firmware flashen ? Deed ik ook, zoals het hoort,, ja, zonder efficiënt resultaat. Mijn gedacht, alvorens hardware te dumpen zou een clean install moeten zijn...

Heeft iemand een idee waar ik een goeie "how to" tuto of guide vind over her-install van WinXP ? Vooral wat ik - behalve mijn personalia :hmmmm: - zeker niet mag vergeten te backuppen ?

Bedankt !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor een handleiding om XP te (her)installeren, kan je hier terecht.

Wat je moet backuppen buiten je personalia? Blader met de verkenner eens door alle mappen en bekijk dan wat je verder nog wil bewaren. Installatiebestanden voor gedownloade software of drivers zijn maar 2 voorbeelden.

Maak zeker een lijstje van je software en zoek de installatiebestanden en -code zodat je deze later ook opnieuw kan installeren.

Maak ook een lijstje met hardware drivers die je opnieuw moet installeren. Desgevallend kan je die vooraf downloaden.

Vergeet zeker niet de chipset drivers van het moederbord opnieuw te installeren. Normaal staan die op de cd die bij het moederbord hoort.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.