Ga naar inhoud

Zelf samengestelde gaming desktop

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Omdat ik zelf niet zoveel ervaring heb met pc's zou ik graag jullie hulp en suggesties vragen bij het aanschaffen van een nieuwe pc. Deze pc zou dan voornamelijk gebruikt worden om games te spelen zoals skyrim, League Of Legends, ...

Ik heb al een beetje zitten knutselen, hier heb je het resultaat:

ALTERNATE - BUILDERS

1 x

Grafische kaarten nVidia PCIe

EVGA GeForce GTX550 Ti

NVIDIA GeForce GTX 550 Ti, 1024 MB, 192 Bit, PCIe x16

€ 119,90*

1 x

CPUs Socket AM3+

AMD FX-6100

6x 3300 MHz, 3x 2048 kB, 8192 kB, Zambezi

€ 139,90*

1 x

Voedingen

Corsair CMPSU-500CXV2

500 Watt, ATX 2.03, EPS, ATX12V 2.3, 5 x, 4 x

€ 59,90*

1 x

Behuizingen Midi Tower

Cooler Master HAF RC-922M-KKN1-GP

5x 5,25" extern, 5x 3,5" intern, ATX, µATX

€ 109,90*

1 x

Moederborden Socket AM3+

ASRock 970 Extreme3

AMD 970, ATX, 2x PCIe x16, CrossFire, AM3+

€ 79,90*

1 x

Harddisks 3,5 inch SATA

Samsung HD502HJ 500 GB

500 GB, 8,9 / 16 / 7200, € 0,16*, Serial ATA/300

€ 79,90*

1 x

Geheugen DDR3-1600

Corsair 8 GB DDR3-1600 Kit

8192 MB, CL9 9-9-24, 2 stuk(s), PC3 12800

€ 54,90*

Ik zou graag rond de €800 blijven.

Dank bij voorbaat,

Xquisite

Link naar reactie
Delen op andere sites

Woops sorry, hier heb je mijn ingevuld stappenplan:

1. Waarvoor heb ik een PC nodig ? - Vooral om te gamen, ik heb een laptop waar ik mijn schoolwerk op kan maken.
  2. Wat is mijn budget ? - Rond de €800. XD
  3. Een merkcomputer of een samenstelling ? - Een samenstelling
  4. Ga ik overklokken ? - Het mag maar is niet noodzakelijk, is overklokken schadelijk voor de computer?
  5. Ga ik later upgraden ? - Ja, hoogst waarschijnlijk. :)
  6. Heb ik al die nieuwe functies wel nodig ? - Ik denk het niet.
  7. Ga ik zelf assembleren ? - Weet ik nog niet, staan er handleidingen op het internet? Xo
  8. Heb ik een besturingssysteem nodig ? - Neen, ik heb een windows 7 CD in huis.
  9. Ga ik zelf installeren ? - Indien dit niet zo moeilijk is ga ik dit zelf doen anders ga ik het laten uitbesteden.
  10. Heb ik een voorkeur aan onderdelen ? - Ik heb een behuizing uitgekozen maar weet niet of het een goede/noodzakelijke behuizing is. Ik ken niet veel van de grootte van alle onderdelen in een pc. :)
  11. Heb ik nog randapparatuur nodig ? - Geen randapparatuur ?
  12. Heb ik specifieke wensen ? - Neen, zo stil mogelijk maar hoeft niet muisstil te zijn.
  13. Woont u in Nederland of België, wil u bestellen bij een specifieke (web)winkel ?- België, Alternate

Indien je nog dingen moet weten vraag je maar. ;d

Link naar reactie
Delen op andere sites

Samenstelling:

Overklokken is het handmatig versnellen van een onderdeel (oftwel processor, grafische kaart of geheugen), maar daarvoor is wel enige kennis vereist, en als je het verkeerd doet, kan het wel eens slecht aflopen voor je computer. Assembleren is niet moeilijk, er zijn talloze handleidingen te vinden op het internet (zowel tekst als video), maar als je er onzeker over bent, laat je het beter over aan de winkel. Ik zit ietsje over het budget met je samenstelling, maar je krijgt er wel een pak meer performance voor terug.

De processor wordt de Intel Core i7 3550, zeer snel en geschikt voor deze samenstelling. De grafische kaart wordt de Club 3D HD 7850, een mid-range kaart met aardige prestaties. Ook redelijk stil. De processor wordt gekoeld door een Hyper 212 Evo, voor betere temperaturen en verminderde geluidsproductie. Het moederbord wordt een Gigabyte Z77-D3H, een simpel maar degelijk bordje.

Dit alles wordt gevoed door de Antec High Current Gamer 520 watt en geplaatst in een Fractal Design Core 3000 behuizing. Uiteraard ontbreekt een DVD-brander niet. Als RAM geheugen nemen we een setje van 8GB Corsair Vengeance, en de 1TB harde schijf is van het Western Digital Blue type. Een SSD ontbreekt wegens het budget. (Mocht je nog doorsparen tot 900-950 euro, dan raad ik absoluut aan om een SSD in je systeem te installeren, een wereld van verschil. SSD's zorgen ervoor dat je computer veel sneller opstart en over het algemeen stukken soepeler werkt.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de uitgebreide reactie ziet er allemaal heel goed uit, heb nog een andere samenstelling verkregen in mijn mailbox en ga deze nu vergelijken. Kzal nog wa geld proberen te ronselen bij ons ma voor die SSD. XD

Hartelijk bedankt, zonder hulp had ik waarschijnlijk de grootste prul gekocht. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.