Ga naar inhoud

game pc kopen / samenstellen maakt niet uit

Aanbevolen berichten

hallo , ik zou graag een nieuwe pc kopen of laten samenstellen . zelf heb ik er niet veel verstand van dus hier is de vraag

ik zou graag een pc kopen/samenstellen maar ik weet niet welke dat goed zijn om te gamen je hebt wel zogezegde game pc's van alien ware ma als je ze zelf samensteld zijn ze dan niet beter ?

ik speel nu op de ps3 maar zou liever op de pc gamen

ik heb een bedrag tussen de 1000 en de 2000 euro , mag duurder maar liever niet

dank bij voorbaat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarvoor heb ik een PC nodig ?

een game pc , voor de nieuwste games te spelen

Wat is mijn budget ? -

2500 euro , het mag meer als het moet

Een merkcomputer of een samenstelling ?

samenstellen , kan je aanpassen later en is goedkoper heb ik gehoord.

Ga ik overklokken ?

neen , er mag een goede processor inzitten prijs maakt niet ui

Ga ik later upgraden ? -

ja ga later upgraden

Heb ik al die nieuwe functies wel nodig

ja dat mag

Ga ik zelf assembleren ?

ja ga hem zelf assembleren met een vriend

Heb ik een besturingssysteem nodig ?

wat is het beste ?

Ga ik zelf installeren ? -

ja zelf installeren

Heb ik een voorkeur aan onderdelen ? -

neen , mooie behuizing mag wel altijd

Heb ik nog randapparatuur nodig ?

neen

Heb ik specifieke wensen ?

maakt niet uit

Woont u in Nederland of België, wil u bestellen bij een specifieke (web)winkel ?-

geen specifieke webwinkel in gedachten , kan bestellen in belgie waar ik woon maar ook in nederland daar heb ik ook familie wonen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb voor u deze samenstelling gedaan.

Intel Core i7 3770K / 3.5 GHz - 4 cores met daarbij een uitstekend processor koeler (heel stil)

16 Gb geheugen

128 GB SSD voor een snelle opstart van de PC

2 TB harddisk dat heel snel is.

4 GB zeer snelle videokaart - GTX 680

Windows Ulitmate

850 Watt voeding

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

En als je nog meer grafische kracht wilt (maar dan wel aan een iets hoger prijskaartje), kan je de samenstelling van Stegisoft nemen, maar dan in plaats van een enkele GTX680, tweemaal een GTX670 wat zorgt voor nog betere prestaties. Verder kan je nog de harde schijf upgraden naar de Seagate 7K4000 (4TB) en eventueel de SSD vervangen door een Vertex 4 256 GB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb gehoord dat ik beter een pc koop in de winkel en niet samenstel omdat een pc maximum 2 jaar goed zou zijn , de cpu verandert constant en na een jaar of 2 kan het moederbord de updates niet meer aan of kan je het niet meer aansluiten omdat het constant verandert . kunnen jullie mij daar meer uitleg over geven ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uw moederbord ondersteund de nieuwste processor dat ook vermeld is en dat is op basis van 22 nm

22 nm is pas op de markt en ik zie het niet zo vlug veranderen.

Zolang er 22 nm nieuwe processor komen kan je steeds uw processor updaten.

Daarbij heeft de moederbord maar liefst 3 pci-e 3.0 sloten

Ook pci-e 3.0 sloten zijn nieuw versie en je kan zeker een aantal jaren verder kunnen met upgraden van videokaart.

Je hebt voldoende wattage aan boord om minstens 2 videokaarten te plaatsen.

Ik heb 16 Gb geheugen genomen maar je kan tot 32 Gb gaan en dus kan je een hele tijd voort.

Als je een pc in de winkel koopt is alles meestal zo afgesteld dan dat amper kan upgraden.

Zeker als het om een merk computer gaat.

Mijn pc is nu bijna 10 jaar oud en als ik wil kan ik nog steeds upgraden maar ik heb besloten om een nieuwe te kopen die ik uiteraard zelf samenstel want dan weet ik meteen wat ik heb.

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een samenstelling heb je zowieso meer vrijheid. Meer vrijheid = meer mogelijkheden. Je kan in een samenstelling kiezen om een degelijk moederbord te kiezen met 'futureproof' aansluitingen, en dat ga je vrijwel nooit vinden in een merk-pc. Met een samenstelling van dit kaliber speel je zowieso of safe, upgraden is geen enkel probleem, de behuizing laat sterkere onderdelen toe - in tegenstelling tot merk pc's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.