Ga naar inhoud

Film branden op CD

Gast

Aanbevolen berichten

Hey! ik en mijn vrienden gaan zelf een filmpje maken (horror film) aangezien we een camera hebben en ik video special fx kan doen enz :)

Nu wil ik weten of ik om de film op DVD te branden een speciale DVD nodig heb of niet? er zijn zoveel verschillende soorten, maar welke moet ik er precies voor hebben?

Tot nu toe heb ik een paar DVD+R (4.7GB) en CD-R80 TDK 700MB, als ik daar een film op brand kan die dan gewoon in elke DVD-speler? :) ik wil het zelf niet testen of het gaat of niet want ze zijn aardig duur en als het niet gaat zijn ze verspilt :s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet kijken naar de handleiding van dvd speler welke formaten het aan kan.

Meestal is dat DVD+R maar het kan evengoed zijn dat het alleen DVD-R aan kan.

Je hebt dus geen speciale dvd nodig.

Wel met een programma branden zoals Nero en daar kan je instellen dat je film wilt branden.

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja nero heb ik, die stond standaard op de PC toen ik hem kocht :P en anders is er wel genoeg free software te vinden ^^ nou bedankt voor de tip, het kan gesloten worden :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.