Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

mbam-log-2012-07-12 (22-54-57).txt

geacht forum

In navolging van mijn voorgangers met gelijke problemen, hierbij mijn verzoek naar de logjes te kijken van hijack en mbam. Zowel bc-helper als sqlite zijn als programma gewist.De gevonden problemen bij mbam zijn verwijderd.Hieraan gekoppeld de volgende vragen:

Zijn bovengenoemde programma's volledig overbodig en dus schadelijk?

Hoe kan ik deze problemen voorkomen als ik al een virus scanner heb?

hijackthis.log

Geplaatst: (aangepast)

Start Hijackthis op. Selecteer “Scan”. Selecteer alleen de items die hieronder zijn genoemd:

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = Babylon Search 1100000000000000199934bad2

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =

R3 - URLSearchHook: WinZipBar Toolbar - {50fafaf0-70a9-419d-a109-fa4b4ffd4e37} - C:\Program Files\WinZipBar\prxtbWinZ.dll

O2 - BHO: CrossriderApp0004479 - {11111111-1111-1111-1111-110011441179} - C:\Program Files\Giant Savings\Giant Savings.dll

O2 - BHO: WinZipBar - {50fafaf0-70a9-419d-a109-fa4b4ffd4e37} - C:\Program Files\WinZipBar\prxtbWinZ.dll

O2 - BHO: WinZip Courier BHO - {A8FB70FA-0FDF-4601-9DC4-BFA1B357204F} - C:\PROGRA~1\WINZIP~2\wzwmcie.dll

O3 - Toolbar: WinZipBar Toolbar - {50fafaf0-70a9-419d-a109-fa4b4ffd4e37} - C:\Program Files\WinZipBar\prxtbWinZ.dll

O4 - HKLM\..\Run: [browser companion helper] C:\Program Files\BrowserCompanion\BCHelper.exe /T=3 /CHI={$CHROM_GUID_UNINSTALLS}

O4 - Global Startup: McAfee Security Scan Plus.lnk = ?

O4 - Global Startup: TrayMin700.exe.lnk = ?

O20 - AppInit_DLLs:

Klik op 'Fix checked' om de items te verwijderen.

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “als administrator uitvoeren". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis of C:\Program Files (x86)\Trend Micro\HiJackThis.

Plaats daarna een nieuw logje van HijackThis ter controle.

Browser Companion Helper is een toolbar van Blabbers Communications LTD, waarbij je (meestal) omgeleid wordt naar andere bestemmingen bij het Googlen of waardoor de toegang tot je PC geopend wordt voor ongewenst gebruik. In normale omstandigheden zou je AV-programma dit moeten tegenhouden, maar de praktijk (het veelvuldig voorkomen van dit probleem) leert dat dit niet altijd het geval is.

aangepast door kape
Geplaatst:

Geacht forum

Meldingen blijven achterwege dus neem aan dat het probleem opgelost is. Mijn dank is groot hiervoor.Zou graag een virtuele taart langs brengen.Maar helaas. Weet alleen nog niet zeker of ik sqlite 3dll moet herladen of niet. Vriendelijke groet, HS

Geplaatst:

Wil je - voor alle zekerheid - toch nog even de gevraagde nieuwe logjes ter controle posten ? En - tot nader order - hoef je verder niets te doen voor die sqlite.

Geplaatst:

Ziet er prima uit. Nog even de restjes opruimen :

Download CCleaner.

Klik op “Download Latest Version” en dan start de download van CCleaner automatisch en gratis op.

Installeer het en start CCleaner op. Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Schoonmaken'. Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft. Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”. Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”. Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”. Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

Het is aangewezen om de bestaande herstelpunten te verwijderen (daar zitten besmette herstelpunten tussen die je eventueel zou kunnen terugzetten). In Windows 7

• via Start -> Configuratiescherm -> Systeem & Beveiliging -> Systeem -> Systeembeveiliging -> schakel nu systeemherstel uit door de gewenste schijf te selecteren en op "configureren" te klikken.
  • Klik nu op "verwijderen" om alle herstelpunten te verwijderen.
  • Klik op "Toepassen" en "OK".
  • Herstart nu de PC.

Indien dit allemaal probleemloos verlopen is, mag je hieronder op "markeer als opgelost" tokkelen !

Geplaatst:

Alle acties uitgevoerd.Nogmaals mijn dank voor hulp en ondersteuning! Groet, HS

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.