Ga naar inhoud

Ukash...


Aanbevolen berichten

Hey,

heb het dus ook zitten: blokkering pc met Duitstalige "waarschuwing" die ik ongedaan kan maken door Ukash aan te wenden...

Jullie forum geconsulteerd en via Hijackthis een scan kunnen uitvoeren.

Dit is het overzicht: wat moet ik uiteindelijk verwijderen om pc te deblokkeren? Alvast bedankt.

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.4

Scan saved at 13:05:07, on 13/07/2012

Platform: Windows XP SP3 (WinNT 5.01.2600)

MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.6001.18702)

Boot mode: Normal

Running processes:

C:\WINDOWS\System32\smss.exe

C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe

C:\WINDOWS\system32\services.exe

C:\WINDOWS\system32\lsass.exe

C:\WINDOWS\system32\svchost.exe

c:\Program Files\Microsoft Security Client\MsMpEng.exe

C:\WINDOWS\System32\svchost.exe

C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\bin\btwdins.exe

C:\WINDOWS\system32\svchost.exe

C:\WINDOWS\System32\WLTRYSVC.EXE

C:\WINDOWS\System32\bcmwltry.exe

C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe

C:\Program Files\Microsoft\BingBar\7.1.361.0\BBSvc.exe

C:\Program Files\Common Files\InterVideo\RegMgr\iviRegMgr.exe

C:\Program Files\Java\jre6\bin\jqs.exe

C:\WINDOWS\System32\svchost.exe

C:\Program Files\PDF Complete\pdfsvc.exe

C:\WINDOWS\System32\svchost.exe

C:\Program Files\Microsoft Application Virtualization Client\sftvsa.exe

C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Skype\Toolbars\Skype C2C Service\c2c_service.exe

C:\WINDOWS\system32\svchost.exe

C:\Program Files\Microsoft Application Virtualization Client\sftlist.exe

C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Virtualization Handler\CVHSVC.EXE

C:\WINDOWS\system32\VTTimer.exe

C:\WINDOWS\system32\S3trayp.exe

C:\Program Files\Analog Devices\Core\smax4pnp.exe

C:\WINDOWS\system32\AccelerometerSt.Exe

C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe

C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Quick Launch Buttons\QlbCtrl.exe

C:\Program Files\PDF Complete\pdfsty.exe

C:\Program Files\Roxio\Drag-to-Disc\DrgToDsc.exe

C:\Program Files\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe

C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis\HiJackThis.exe

C:\WINDOWS\system32\WLTRAY.exe

C:\Program Files\Hp\HP Software Update\HPWuSchd2.exe

C:\Program Files\Microsoft Security Client\msseces.exe

C:\Program Files\Hewlett-Packard\Shared\hpqwmiex.exe

C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe

C:\Program Files\Common Files\InstallShield\UpdateService\ISUSPM.exe

C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe

C:\Program Files\HP\HP Photosmart 5510 series\Bin\ScanToPCActivationApp.exe

C:\Program Files\Skype\Phone\Skype.exe

C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis\HiJackThis.exe

C:\DOCUME~1\Eigenaar\LOCALS~1\Temp\ffnx.exe

C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\BTTray.exe

C:\WINDOWS\system32\RunDll32.exe

C:\WINDOWS\system32\RunDll32.exe

C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe

C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe

C:\PROGRA~1\WIDCOMM\BLUETO~1\BTSTAC~1.EXE

C:\Program Files\Microsoft\BingBar\7.1.361.0\SeaPort.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = Hotmail, Messenger, het laatste nieuws en entertainment | MSN.NL

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = Hotmail, Messenger, het laatste nieuws en entertainment | MSN.NL

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = Bing

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = Bing

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = Hotmail, Messenger, het laatste nieuws en entertainment | MSN.NL

O2 - BHO: QpBHO Class - {1658D3A1-9E13-4196-A82A-D70D70880F36} - C:\Program Files\Hewlett-Packard\SmartPrint\QuickPrintBHO.dll

O2 - BHO: SkypeIEPluginBHO - {AE805869-2E5C-4ED4-8F7B-F1F7851A4497} - C:\Program Files\Skype\Toolbars\Internet Explorer\skypeieplugin.dll

O2 - BHO: Java Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll

O2 - BHO: JQSIEStartDetectorImpl - {E7E6F031-17CE-4C07-BC86-EABFE594F69C} - C:\Program Files\Java\jre6\lib\deploy\jqs\ie\jqs_plugin.dll

O4 - HKLM\..\Run: [VTTimer] VTTimer.exe

O4 - HKLM\..\Run: [s3Trayp] S3trayp.exe

O4 - HKLM\..\Run: [soundMAXPnP] C:\Program Files\Analog Devices\Core\smax4pnp.exe

O4 - HKLM\..\Run: [soundMAX] C:\Program Files\Analog Devices\SoundMAX\Smax4.exe /tray

O4 - HKLM\..\Run: [AccelerometerSysTrayApplet] C:\WINDOWS\system32\AccelerometerSt.Exe

O4 - HKLM\..\Run: [synTPEnh] C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe

O4 - HKLM\..\Run: [QlbCtrl] %ProgramFiles%\Hewlett-Packard\HP Quick Launch Buttons\QlbCtrl.exe /Start

O4 - HKLM\..\Run: [Cpqset] C:\Program Files\Hewlett-Packard\Default Settings\cpqset.exe

O4 - HKLM\..\Run: [PDF Complete] "C:\Program Files\PDF Complete\pdfsty.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [RoxioDragToDisc] "C:\Program Files\Roxio\Drag-to-Disc\DrgToDsc.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [sunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [broadcom Wireless Manager UI] C:\WINDOWS\system32\WLTRAY.exe

O4 - HKLM\..\Run: [WatchDog] C:\Program Files\InterVideo\DVD Check\DVDCheck.exe

O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] C:\Program Files\Hp\HP Software Update\HPWuSchd2.exe

O4 - HKLM\..\Run: [MSC] "c:\Program Files\Microsoft Security Client\msseces.exe" -hide -runkey

O4 - HKLM\..\Run: [WSManMigrationPlugin] C:\Documents and Settings\Eigenaar\Local Settings\Application Data\Microsoft\Windows\711\WSManMigrationPlugin.exe

O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe

O4 - HKCU\..\Run: [iSUSPM] "C:\Program Files\Common Files\InstallShield\UpdateService\ISUSPM.exe" -scheduler

O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe" /background

O4 - HKCU\..\Run: [HP Photosmart 5510 series (NET)] "C:\Program Files\HP\HP Photosmart 5510 series\Bin\ScanToPCActivationApp.exe" -deviceID "CN17I092S905NR:NW" -scfn "HP Photosmart 5510 series (NET)" -AutoStart 1

O4 - HKCU\..\Run: [RegistryBooster] "C:\Program Files\Uniblue\RegistryBooster\launcher.exe" delay 20000

O4 - HKCU\..\Run: [skype] "C:\Program Files\Skype\Phone\Skype.exe" /minimized /regrun

O4 - HKCU\..\Run: [] C:\DOCUME~1\Eigenaar\LOCALS~1\Temp\ffnx.exe

O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [DWQueuedReporting] "C:\PROGRA~1\COMMON~1\MICROS~1\DW\dwtrig20.exe" -t (User 'SYSTEM')

O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [DWQueuedReporting] "C:\PROGRA~1\COMMON~1\MICROS~1\DW\dwtrig20.exe" -t (User 'Default user')

O4 - Startup: Inktwaarschuwingen controleren - .lnk = ?

O4 - Startup: Inktwaarschuwingen controleren - HP Photosmart 5510 series (netwerk).lnk = ?

O4 - Global Startup: BTTray.lnk = ?

O4 - Global Startup: DVD Check.lnk = C:\Program Files\InterVideo\DVD Check\DVDCheck.exe

O8 - Extra context menu item: Verzenden naar &Bluetooth-apparaat... - C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\btsendto_ie_ctx.htm

O8 - Extra context menu item: Verzenden naar Bluetooth - C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\btsendto_ie.htm

O9 - Extra button: Skype Click to Call - {898EA8C8-E7FF-479B-8935-AEC46303B9E5} - C:\Program Files\Skype\Toolbars\Internet Explorer\skypeieplugin.dll

O9 - Extra 'Tools' menuitem: Skype Click to Call - {898EA8C8-E7FF-479B-8935-AEC46303B9E5} - C:\Program Files\Skype\Toolbars\Internet Explorer\skypeieplugin.dll

O9 - Extra button: @btrez.dll,-4015 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\btsendto_ie.htm

O9 - Extra 'Tools' menuitem: @btrez.dll,-12650 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\btsendto_ie.htm

O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe

O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe

O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe

O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe

O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1299712906312

O18 - Protocol: skype-ie-addon-data - {91774881-D725-4E58-B298-07617B9B86A8} - C:\Program Files\Skype\Toolbars\Internet Explorer\skypeieplugin.dll

O18 - Protocol: skype4com - {FFC8B962-9B40-4DFF-9458-1830C7DD7F5D} - C:\PROGRA~1\COMMON~1\Skype\SKYPE4~1.DLL

O22 - SharedTaskScheduler: Preloader van browseui - {438755C2-A8BA-11D1-B96B-00A0C90312E1} - C:\WINDOWS\system32\browseui.dll

O22 - SharedTaskScheduler: Cache-daemon voor onderdeelcategorieën - {8C7461EF-2B13-11d2-BE35-3078302C2030} - C:\WINDOWS\system32\browseui.dll

O23 - Service: Adobe Flash Player Update Service (AdobeFlashPlayerUpdateSvc) - Adobe Systems Incorporated - C:\WINDOWS\system32\Macromed\Flash\FlashPlayerUpdateService.exe

O23 - Service: Bluetooth Service (btwdins) - Broadcom Corporation. - C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\bin\btwdins.exe

O23 - Service: hpqwmiex - Hewlett-Packard Development Company, L.P. - C:\Program Files\Hewlett-Packard\Shared\hpqwmiex.exe

O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Program Files\Roxio\Roxio MyDVD Basic v9\InstallShield\Driver\1050\Intel 32\IDriverT.exe

O23 - Service: IviRegMgr - InterVideo - C:\Program Files\Common Files\InterVideo\RegMgr\iviRegMgr.exe

O23 - Service: Java Quick Starter (JavaQuickStarterService) - Sun Microsystems, Inc. - C:\Program Files\Java\jre6\bin\jqs.exe

O23 - Service: PDF Document Manager (pdfcDispatcher) - PDF Complete Inc - C:\Program Files\PDF Complete\pdfsvc.exe

O23 - Service: RoxMediaDB9 - Sonic Solutions - C:\Program Files\Common Files\Roxio Shared\9.0\SharedCOM\RoxMediaDB9.exe

O23 - Service: Skype C2C Service - Skype Technologies S.A. - C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Skype\Toolbars\Skype C2C Service\c2c_service.exe

O23 - Service: Skype Updater (SkypeUpdate) - Skype Technologies - C:\Program Files\Skype\Updater\Updater.exe

O23 - Service: stllssvr - MicroVision Development, Inc. - C:\Program Files\Common Files\SureThing Shared\stllssvr.exe

O23 - Service: Broadcom Wireless LAN Tray Service (wltrysvc) - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\WLTRYSVC.EXE

--

End of file - 10000 bytes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi baandp,

welkom op PCH.

Ik heb je een eigen topic aangemaakt...nieuwe logjes plaatsen in lopende topics van andere mensen creëert meestal enkel verwarring.

Neem in afwachting van de analyse van je logje deze (klik er op) Welkom Gids eens door, dan ben je helemaal "mee"... ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Start Hijackthis op. Selecteer “Scan”. Selecteer alleen de items die hieronder zijn genoemd:

O4 - HKCU\..\Run: [] C:\DOCUME~1\Eigenaar\LOCALS~1\Temp\ffnx.exe

O4 - Global Startup: BTTray.lnk = ?

Klik op 'Fix checked' om de items te verwijderen.

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “als administrator uitvoeren". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis of C:\Program Files (x86)\Trend Micro\HiJackThis.

Download MBAM (Malwarebytes Anti-Malware)

Dubbelklik op mbam-setup.exe om het programma te installeren.

Zorg ervoor dat er een vinkje geplaatst is voor Update Malwarebytes' Anti-Malware en Start Malwarebytes' Anti-Malware, Klik daarna op "Voltooien".

Indien een update gevonden werd, zal die gedownload en geïnstalleerd worden.

Wanneer het programma volledig up to date is, selecteer dan in het tabblad Scanner : "Snelle Scan", daarna klik op Scan.

Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.

Wanneer de scan voltooid is, klik op OK, daarna "Bekijk Resultaten" om de resultaten te zien.

Zorg ervoor dat daar alles aangevinkt is, daarna klik op: Verwijder geselecteerde.

Na het verwijderen zal een log openen en zal er gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. (Zie verder).

Indien er de rootkit (TDSS) aanwezig is, zal MBAM vragen te herstarten. Doe dit dan ook.

MBAM zal na de herstart opnieuw scannen en de rootkit verwijderen.

Het log wordt automatisch bewaard door MBAM en kan je terugvinden door op de "Logs" tab te klikken in het programma.

Indien MBAM moeilijkheden heeft met het verwijderen van bepaalde bestanden zal het enkele meldingen geven waar je OK moet klikken. Daarna zal het vragen om de computer opnieuw op te starten... dus sta toe dat MBAM de computer opnieuw opstart.

Plak de inhoud van het logje in je volgende bericht, samen met een nieuw HijackThis log.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

het lukt dus niet om een scan te nemen met Malwarebytes of Hijackthis omdat de Ukash waarschuwing zit als het ware "over" het volledige scherm zet en ik bijgevolg geen van beide programma's nog kan bedienen.

Is er nog een andere mogelijkheid? Opstarten in Veilige Modus met Networking is ook al niet mogelijk.

Alvast bedankt.

baandp

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stap 1

Download op een andere niet geïnfecteerde computer de kaspersky Rescue CD en sla deze op je bureaublad op.

Download daarna IMG Burn, unzip en installeer dit programma. Standaard worden deze bestanden geplaatst in de map C:\Program Files\ImgBurn. Klik daar op ImgBurn.exe om het programma op te starten. Gebruikers van Vista en Windows 7 moeten dit “uitvoeren als administrator”.

  • Start "IMG burn" en klik op "Schrijf image bestand naar schijf"
  • Selecteer het image bestand van de Kaspersky Rescue CD en klik op de knop "Schrijf"

Stap 2

Voer dit uit op de geïnfecteerde computer.

  • Stop de Kaspersky Rescue CD, in de PC.
  • Start die PC opnieuw op.

3. Opstarten van de Kaspersky Rescue CD.

Als u problemen heeft met het opstarten vanaf de rescue cd controleer dan de instellingen in de BIOS voor het opstarten vanaf een bootable CD.

:>: Hier staat beschreven hoe u de CD / DVD drive als first boot device kunt instellen.

Kasusb2.jpg

Druk op bovenstaande venster op een willekeurige "toets" om van de Kaspersky Rescue CD te starten.

Kasusb3.jpg

Kies is het bovenstaande scherm de de gewenste taal wat standaard op Engels staat ingesteld en druk op "Enter"

Kasusb4.jpg

Druk in het bovenstaande op "1" en om door te gaan.

Kies in het volgende scherm de optie "Kaspersky Rescue Disk - Grafische modus" en druk op enter.

Kasusb6.jpg

Windowsunlocker

  • Als de computer is opgestart van de Kaspersky Rescue CD klik dan op de start (KDE) knop in de taakbalk en klik op "Terminal"
    Kaswu1.jpg
  • Geef in de terminal het commando windowsunlocker op gevolgd door enter.
  • Via de terminal zullen nu de registerwaarden die door de ransomware infectie zijn aangemaakt hersteld worden.
  • In het rode en groene kader hieronder kunt u zien dat de registerwaarden zijn hersteld.
    Kaswu2.jpg
  • Herstart de computer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goeiemorgen,

het opstarten in normale modus lukt met als gevolg dat windows opgestart wordt maar binnen de kortste keren is die waarschuwing er weer.... het enige wat ik -als ik er rap bij ben- kan opstarten is Hijackthis zodat ik een scan kan uitvoeren maar het logje dat ik krijg is "latijn"; dus iets aanvinken en fix checked uitvoeren is nogal riskant.

Opstarten in veilige modus u

Link naar reactie
Delen op andere sites

Opstarten in veilige modus lukt dus niet.... keert steeds terug naar beginscherm zodat ik uiteindelijk in normale modus moet opstarten met het gekende resultaat.

"windowsunlocker" is is nog steeds "command not found"....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.