Ga naar inhoud

Bootmgr ontbreekt

Gast Boltzmann

Aanbevolen berichten

Gast Boltzmann

Hallo!

Sinds enkele weken maakt de laptop van mijn ouders (een acer aspire 7738G) sporadisch een tikkend geluid en gaat hij vrij traag. Ik dacht hem dus eens te formatteren om te zien of het probleem hiermee opgelost kon worden. Het formatteren ging enige tijd goed, maar plots gaf hij een foutmelding in de aard van "failed to format". Ik weet niet meer wat de juiste foutmelding was, maar hij was alleszins vrij kort. Bij het opnieuw opstarten kreeg ik de melding "Bootmgr ontbreekt, druk ctrl alt delete om opnieuw op te starten", hetgeen wel enigszins logisch klinkt aangezien het formatteren abrupt afgebroken was. Dus ik start de pc opnieuw op en probeer F8 in te houden om het systeem te herstellen (windows staat gebackupt op de harde schijf, er zat geen cd bij toen we hem kochten), maar hier reageert hij niet op en telkens opnieuw komt de melding dat bootmgr ontbreekt. Hierop heb ik een windows 7 64 bit systeemherstelschijf gebrand en geprobeerd te computer vanop deze op te starten. Maar na enkele minuten te laden geeft de pc hierop een melding in de aard van "an unexpected I/O error occured". En hier zit ik dus vast, ik heb geen idee hoe hem van hieruit terug aan de praat te krijgen. En nu is mijn vraag: kan dit nog opgelost worden of is de harde schijf gewoon kapot?

Bedankt alvast! :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien best eerst je harde schijf testen.

Om je harddisk op fouten te controleren kun je het volgende uitvoeren.

Je dient wel een andere werkende pc/laptop ter beschikking te hebben.

Download Seatools for DOS ISO image op een andere pc.

Brand de ISO als image op een lege cd.

Stel in je BIOS je cd/dcd-rom in als first boot device en leg de cd in je drive.

Start nu je pc/laptop op vanaf deze cd.

Als de tool is opgestart accepteer je de gebruikersovereenkomst en zie je een venster waarin je jou HD kunt selecteren.

Klik in de linker bovenhoek op Basic tests en in het keuze menu kies je voor Long test.

Wat geeft dit als resultaat?

Een handleiding voor het gebruik van Seatool for DOS vind je hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.