Ga naar inhoud

pc of laptop

Aanbevolen berichten

Voor een kennis ben ik op zoek naar een nieuwe pc of laptop.

Waarvoor heb ik een PC nodig ? - Basistaken zoals tekstverwerking, internet en e-mail. Af en toe gebruik maken van Youtube en het branden van cd's.

Wat is mijn budget ? - Max 600

Ga ik overklokken ? - Nope

Ga ik later upgraden ? - Is een interessante mogelijkheid natuurlijk.

Heb ik al die nieuwe functies wel nodig ? Gezien het doel van deze pc, is dit niet nodig.

Ga ik zelf assembleren ? - Zelf samenstellen is geen probleem, maar afhankelijk van de totale prijs is samenstelling door de leverancier ook een mogelijkheid.

Heb ik een besturingssysteem nodig ? - Ja, Windows 7 Home moet volstaan. Ik weet niet of Azerty mee doet aan het Microsoft programma voor een goedkope upgrade naar Windows 8 voor computers aangekocht tussen nu en januari 2013?

Ga ik zelf installeren ? -Geen probleem, tenzij dit een beperking gaat inhouden voor upgrade naar windows 8

Heb ik een voorkeur aan onderdelen ? - Geen voorkeur.

Heb ik nog randapparatuur nodig ? - Monitor ter beschikking. Muis en toetsenbord moeten nog aangekocht worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat betreft de mogelijke aankoop van een laptop: heeft je kennis een voorkeur qua schermgrootte, de aanwezigheid van een numeriek klavier, AZERTY of QWERTY ?...volstaat USB 2.0 of wil hij/zij in de toekomst gaan werken met USB 3.0 apparaten ?...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat betreft de mogelijke aankoop van een laptop: heeft je kennis een voorkeur qua schermgrootte, de aanwezigheid van een numeriek klavier, AZERTY of QWERTY ?...volstaat USB 2.0 of wil hij/zij in de toekomst gaan werken met USB 3.0 apparaten ?...

usb 2.0 moet volstaan. Er is in de toekomst ook niet echt nood aan snellere USB-connecties in deze situatie. Liefst een Azerty-toetsenbord, maar de aanwezigheid van een numeriek klavier is niet vereist.

Wat de schermgrootte betreft, is er geen echte voorkeur, al moet het nu ook niet het kleinste scherm zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naar mijn mening moet de kandidaat koper voor zichzelf eerst uitmaken welke "piste" hij/zij wil volgen: de desktop-piste of de laptop-piste...dit zijn twee verschillende werelden qua samenstelling, gebruik, upgrade-mogelijkheden, mobiliteit, ruimte, enz...

Losstaande van de prijs is 8GB RAM voor pure basistaken (volgens omschrijving :tekstverwerking, internet en e-mail, af en toe gebruik maken van Youtube en het branden van cd's) compleet overkill.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.