Ga naar inhoud

[OPGELOST] Geen automatische start van cd

Aanbevolen berichten

Gast maria.diels
Geplaatst:

Ik heb recent een nieuwe pc gekocht. Wanneer ik bij mijn vroegere pc's een cd in de schuif legde, begon de muziek automatisch te spelen. Nu lukt dat niet meer en dien ik allerlei huzarenstukjes uit te halen om enige klant te horen.

Weet iemand hoe hieraan kan verholpen worden?

Dank bij voorbaat.

Geplaatst:

Gezien je een nieuwe pc hebt neem ik aan dat die draait op Windows Vista?

Indien ja, ga dan naar 'configuratiescherm', dan 'automatisch afspelen' en bij de optie 'audio-cd' duidt je Windows Media Player aan. Hierna bevestigen door de knop 'opslaan' te klikken.

Vanaf nu zal een audio-cd automatisch opstarten met Windows media Player.

Gast maria.diels
Geplaatst:

Beadnkt voor het snelle antwoord, doch mijn nieuwe pc draait nog op xp (expliciet door mij gevraagd). Bestaat er daar ook zoiets?

Geplaatst:

Goh, windows xp, 't is al zo lang geleden voor mij. Dat lukt zeker wel maar omdat ik mij de opvolging van de handelingen niet meer voor de geest kan halen weet ik het zo niet.

Misschien kan iemand die nog xp gebruikt je helpen.

Geplaatst:

Open "mijn computer"

In het rechtse deel klik je met rechts op het cd station en kies je "eigenschappen".

Dan ga je naar het kopje "automatisch afspelen" en dan kan je instellen wat er gedaan moet worden als je een cd (of dvd) invoert.

Alle vensters sluiten met "OK"

Gast maria.diels
Geplaatst:

O.K. Kweezi, is gelukt. Van harte bedankt

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.