Ga naar inhoud

Blue screen

Ferre50

Aanbevolen berichten

Groeten aan iedereen,

Sinds 2 dagen krijg ik enkel tijdens het opstarten regelmatig een blauw scherm met de foutcode:

STOP:0X0000003B. Zie foto in bijlage.

- Ik zet laptop uit met de start knop.

-Zet terug aan met in zwart scherm de keuze-Veilige modus of Normaal starten.

-Hier neem ik normaal starten.

-Nu start hij normaal door en werkt verder normaal.

Het is een laptop HP Pavilion dv7-6c25eb.

Ram:2x4GB ddr3 en AMD A8-3530MX cpu.

post-35480-1417704994,4855_thumb.jpg

Dank bij voorbaat.

post-35480-1417704994,4402_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

1. Zet je pc uit

2.Blaas de ventilatieopeningen van je laptop uit (bij voorkeur met een spuitbusje perslucht)

3.haal alle kaarten,sticks,kabels uit je laptop, blaas de contacten goed schoon.

4. Download de nieuwste drivers van de fabrikant van je laptop(vooral die van de grafische kaart/videokaart): Download software en drivers HP Pavilion dv7-6c25eb entertainmentnotebook - HP Klantenondersteuning (België - Nederlands)

En start de pc opnieuw op.

Als het probleem hiermee niet opgelost is, is er een grote kans dat er zich een virus op de pc bevindt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste bambini,

Bedankt voor uw reactie.

Heb alle drivers geinstalleerd,gescand op virussen.Sinds gisteren heb ik nog steeds 4 maal een blue screen gehad,telkens tijdens of juist na de opstart.

De foutcodes zijn telkens anders,3B-19-24 en nu 1E.(zie bijlage)

Mvg.:dong:

post-35480-1417704995,6063_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb nu de geheugen latjes getest,elk afzonderlijk en in de beide sleuven,Geen fouten gevonden.Bij de test heb ik echter de volgende waardeverschillen vastgesteld op het scherm:

Latje A:- In de bovenste sleuf: 667Mhz(DDR-1334) 64 bits CAS: 9-9-9-24

- In de onderste sleuf: 400Mhz(DDR-800) 64 bits CAS:5-5-5-15

Met latje B hetzelfde,zijn deze waarde verschillen tussen beide sleuven normaal ?icon_confused.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.