Ga naar inhoud

upgrade pc voor videobewerking ?

Aanbevolen berichten

hallo,

sinds ik een nieuwe videocamera (voorheen dv, thans digitaal) heb aangekocht, kan ik niet langer de videobeelden bewerken, krijg ik vaak waarschuwingen ("fout bestandsformaat, te weing geheugen, enz")en valt uiteindelijk de pc stil.

ik verneem dat ik mijn pc zou moeten aanpassen om die bewerkingen nog te doen (met h.264).

kan iemand me zeggen wat ik eerst moet uitproberen : meer ram-geheugen ? (thans 4 gb), meer vrije ruimte op harde schijf ? (thans 20 gb) of een andere snellere processor (thans 2.34 ghz) of een betere videokaart ?(thans nvidia gforce 9500 gs).

kwestie geen onderdelen te vervangen en te kopen die mij niet vooruit helpen

veel dank voor een advies

marcel

Link naar reactie
Delen op andere sites

1) ik gebruik mijn pc voor veel erg verschillende doeleinden (geen gaming)oa enkele keren per jaar voor videobewerking; totnogtoe geen echt probleem gehad

2) het budget is beperkt én ik wil vooral geen centen uitgeven aan dingen die ik nadien overbodig blijken

3) merkcomputer is niet nodig

4) "overklokken" sluit ik niet uit , als het mijn probleem kan oplossen

5) ik sta zeker niet afkerig tgo upgraden

§) ik heb alleeen interesse in functies die mij (nu) nuttig lijken

7) ik heb al aardig wat geassembleerd, dus nu ook graag

8)mijn pc draait op vista

9) als een installatie nodig is, wil ik dat graag zelf uitproberen

10) geen specifieke voorkeur, liefst betaalbaar

11)geen randapparatuur nodig

12)cfr oorspronkelijke vraag

13)België , omgeving Mechelen, Antwerpen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Okido, kan je het budget even verwoorden in cijfers? ;-)

Voer ook even het onderstaande uit:

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

speccy.png

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Wil je in woord en beeld zien hoe je een logje van Speccy maakt en plaatst kun je dat Hier lezen.

Ook Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je antwoord.

Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert nagekeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo,

alvast bedankt voor de moeite

ik plak het logje bij deze reactie.

http://speccy.piriform.com/results/mjyPdFIiLlIr2z4qFnXEMYT

toch nog even herhalen dat ik niet van plan ben een gans nieuw systeem te kopen; ik zoek alleen een oplossing voor een probleem dat zich heeft voorgedaan sinds ik een nieuwe camera heb gekocht (hd voorheen dv) iv m videobewerking

cfr oorspronkelijke vraag

met dank bij voorbaat

marcel

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.