Ga naar inhoud

Range extender instellen

Dekster

Aanbevolen berichten

Ik probeer al enige tijd een range extender (sitecom) en ik stel die in (volg alle stappen) en bij het "applyen" van de geavanceerde instellingen blijft hij haperen. (de timer loopt af, maar ik kan niet op OK klikken of tenzij ik melding krijg "geen verbinding")

Echter als ik de volgende keer aansluit, zie ik dat de "gegevens" erin staan.

Als dan vervolgens wil inloggen op de extender, gaat dat niet. (verbinding met de extender is ok, maar ik heb geen internet)

Bijgevoegd enkele screenshots van de stappen.

(Wifi32 is mijn netwerk, sitecom is de extender, het wachtwoord dat ik instel bij de extender is 100% zeker correct)

post-34532-1417704995,5592_thumb.jpg

post-34532-1417704994,8789_thumb.png

post-34532-1417704994,9167_thumb.png

post-34532-1417704994,9457_thumb.jpg

post-34532-1417704995,0026_thumb.jpg

post-34532-1417704995,5222_thumb.jpg

aangepast door Dekster
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is er beter aan WAP? (zoals in: is dat van enig belang bij het niet kunnen verbinden?)

Bij die handleiding heb ik 2 vragen:

1.Moet ik ook preset WPA kiezen voor mijn WEP netwerk? (mijn netwerk is met een wep sleuten beveiligd)

2.Vanaf de opmerking ben ik totaal niet mee.

Verder is het enorm lastig om verbinding te krijgen via de kabel (veelvuldig moeten aansluiten, afsluiten en resetten eer ik "toegang" heb)

(En misschien retotrisch: waarom kan ik niet gewoon ergens mijn netwerk selecteren, wachtwoord opgeven, op een knop drukken en beginnen surfen aan de andere kant van mijn huis...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

WEP is enorm gemakkelijk te kraken en daarom kies je best voor WAP dat stukken veiliger is.

De verbinding met access-point kan je perfect draadloos doen.

Met kabel is dat niet handig zoals jij zelf ook zegt.

Gewoon in draadloos TCP/IP instellen en dan verbinding maken met access-point.

Je zal dan tijdelijk geen internet hebben tot je klaar bent.

(En misschien retotrisch: waarom kan ik niet gewoon ergens mijn netwerk selecteren, wachtwoord opgeven, op een knop drukken en beginnen surfen aan de andere kant van mijn huis...)

Als je dat bedoeld zonder in te stellen zou ieder hacker dat ook kunnen doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.