Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Sinds ik een account met Ubuntu one heb aangemaakt kreeg ik na het opstarten van firefox steeds deze melding.

Enter Password to unlock your login keyring

Ik vind dit verschrikkelijk irritant en heb iets gevonden om het af te zetten: Naar passwords and keys gaan, bij passwords:login change password klikken en daarna een leeg wachtwoord ingeven.

Maar wat is hier nu allemaal de bedoeling van? Is dit omdat ik automatisch inlog? Het wachtwoord van de one is in ieder geval verschillend van dat van de computer.

Ik heb ergens de volgende uitleg gevonden:

One of the benefits of using Ubuntu OS is it comes with build-in security/safety/privacy feature. One of this feature is a keyring manager application that stores and manage your password for your credentials. This feature is really useful to keep your credentials safe and no one can unlock them, except you of course, even if your Ubuntu-powered machine (laptop, netbook, etc) got stolen.

De kracht van Ubuntu is dus juist het wachtwoord, bv tegen virussen en dergelijke en als je een nieuw programma instaleert. Dit wens ik te behouden.

Dus nu mijn twee vragen:

-Wat heb ik nu eigenlijk gedaan met een blank wachtwoord in te vullen?

-This feature is really useful to keep your credentials safe and no one can unlock them. Komt dit met andere woorden door het automatisch inloggen? Zonder de one cloud vroeg hij er toch nooit naar?

Alvast bedankt,

Philipp

Geplaatst:

Volgens de FAQ van Ubuntu One kan je die melding krijgen in twee gevallen:

• Je logt automatisch in op de pc
  • Je keyring paswoord is niet hetzelfde als je paswoord waarmee je inlogt op de pc

Dat komt dus overeen met jou situatie.

Wil je deze melding afzetten, dan kies je voor zowel je login als Ubuntu One, hetzelfde wachtwoord zoals hier wordt beschreven.

Geplaatst:

Inderdaad, nu ik manueel inlog is het op 1 computer opgelost. En in de instellingen van Ubuntu one staat dat ik hem niet automatisch kan laten opstarten. Als ik dit doe op een computer die automatisch inlogt, vraagt hij pas de keyring wanneer ik de one opstart. Dit is dus wat ik wil. Opgelost.

Nu heb ik nog een andere vraag: het installeren op windows met de 3.0.2 gaat niet, enkel met de 2.0.3 Index of /windows

Hij vraagt nu wel telkens om een update, en als ik die installeer loopt het fout. Ik heb ergens gelezen dat ik 2 .dll bestanden moet verwijderen (powrprof en mswsocks dacht ik) maar die staan er niet tussen bij mij. Enfin als ik niets update dan werkt het.

Waar ik ook nog problemen mee heb is dat ik een map bv documents op computer 1 (windows) C/beheerder/documents als ubuntu one gedeeld heb. Nu wil ik op computer 2 (ubuntu) syncroniseren maar hij geeft volgende foutmelding:

File sync error (local and server roots are different (ROOT_MISCMATCH)

Volgens de ubuntu faq is dit omdat ik 2 accounts gebruik. Maar is dit niet omdat ik iets anders in documents heb staan op computer 2?

Geplaatst:

File sync error (local and server roots are different (ROOT_MISCMATCH)

En heb je ook de instructies uitgevoerd die op de FAQ staan?

Welke Windows-versie gebruik je en hoe heb ziet je configuratie eruit? Heb je een dualboot of heb je Ubuntu in Windows geïnstalleerd via Wubi?

Geplaatst:

Ubuntu one is nu geinstalleerd op 2 laptops met windows 7, een met ubuntu en een desktop met ubuntu.

Ik heb ook 2 accounts aangemaakt, daar was het denk ik fout gegaan, ik heb nu alles leeggemaakt en het werkt.

Ik heb ook deze site gevonden: https://one.ubuntu.com/help/tutorial/ maar er is 1 ding dat ik nergens terugvind:

Bij de file sync settings staat er automatically sync all new cloud folders to this computer . Dit is standaard niet aangevinkt. Bij het aanvinken heb ik ook niet veel verschil gemerkt. Wat doet deze optie?

Geplaatst:
Bij de file sync settings staat er automatically sync all new cloud folders to this computer . Dit is standaard niet aangevinkt. Bij het aanvinken heb ik ook niet veel verschil gemerkt. Wat doet deze optie?

Waarschijnlijk wil dit zeggen dat als je een folder aanmaakt in Ubuntu One zelf (dus via het internet) dan zal deze automatisch op je computer ook worden aangemaakt.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.