Ga naar inhoud

Hulp bij keuze laptop

Aanbevolen berichten

Ik ben op zoek naar een laptop, hieronder mijn lijstje:

1. Waarvoor heb ik een PC nodig ?
    Normaal voor school maar ik ga hem waarschijnlijk meer gebruiken voor gamen (GTA IV, BF 3,...)
    ;)
    Het gamen hoeft wel niet op hoogste instellingen.

2. Wat is mijn budget ?
    €750-800 (ik weet dat dit niet zo veel is voor game-laptop, maar als het de huidige games kan draaien ben ik al tevreden
    :)
    )

3. Een merkcomputer of een samenstelling ?
    merkcomputer

4. Ga ik overklokken ?
    nee (misschien als het na verloop van tijd noodzakelijk is of als de garantie toch al verlopen is)

5. Ga ik later upgraden ?
    waarschijnlijk niet (waarschijnlijk ook niet echt mogelijk bij laptops)

6. Heb ik al die nieuwe functies wel nodig ?
    webcam is niet noodzakelijk, dat gebruik ik toch niet. Aan usb heb ik genoeg, ik heb geen sata of dergelijke nodig

7. Ga ik zelf assembleren ?
    - nvt

8. Heb ik een besturingssysteem nodig ?
    - nvt

9. Ga ik zelf installeren ?
    - nvt

10. Heb ik een voorkeur aan onderdelen ?
    - nvt

11. Heb ik nog randapparatuur nodig ?
    - nee

12. Heb ik specifieke wensen ?
    - numeriek toetsenbord

13. Woont u in Nederland of België, wil u bestellen bij een specifieke (web)winkel
    ?- België

Hopelijk kan er mij iemand helpen aan de hand van deze lijst :)

aangepast door michield
Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor je snelle antwoord!

Ik moest het waarschijnlijk niet 'gamen' gebruiken want het is maar een enkele uurtjes in de week dat ik speel. Ik speel meestal met lage instellingen en nu doe ik dat op een pc van meer dan 5j (met nieuwe video card) dus ik ben lange laadtijden enzo wel gewoon :-)

Een heel lange autonomie is voor mij niet nodig en een aanraakscherm zoals die dell pc ook niet.

Ik verwacht dat de laptop binnen een jaar of 4 nog degelijk draait (niet dat hij de nieuwste games aankan).

Ik heb zelf ook wat rond gezocht op vandeborre en heb enkele laptops gevonden, wat vind je van deze?

ASUS K75VM-T2117V-BE bij Vanden Borre: Ruime keuze, makkelijk vergelijken en kopen

SONY SVE1511W1EB/BE1 bij Vanden Borre: Ruime keuze, makkelijk vergelijken en kopen

HP G7-2050EB bij Vanden Borre: Ruime keuze, makkelijk vergelijken en kopen

HP DV6-6C45 bij Vanden Borre: Ruime keuze, makkelijk vergelijken en kopen

HP PAVILION DV6-6C50EB bij Vanden Borre: Ruime keuze, makkelijk vergelijken en kopen

Ze hebben verschillende processoren, video kaarten,... en zie daarom het bos door de bomen niet meer :-)

Welke laptop zou je mij aanraden?

Mijn voorkeur neigt naar Asus omdat dit een betrouwbaar merk zou zijn. Is het een voordeel dat deze laptop een quad-core processor heeft?

aangepast door michield
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zie ook dat er een acer aspire 7750G-2458G1T staat in de folder van saturn van kortrijk:

prijs: €699 ipv 799

intel core i5 2450M 2.5GHz

8GB DDR3

1Tb harde schijf

AMD Radeon HD 6650 2GB

Deze heeft een 'turboboost'-functie. Heeft hier iemand ervaring mee die me kan zeggen of dit daatwerkelijk (goed) werkt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

ik heb nog wat verder gezocht en ben tot 2 laptops gekomen:

ASUS K75VM-T2117V-BE bij Vanden Borre: Ruime keuze, makkelijk vergelijken en kopen

en

SAMSUNG NP300E7A-S005 van SAMSUNG en meer Laptop bij Exellent

welkeen zou je aanraden (geen rekening houdend met de prijs)?

weegt de polymeer batterij en het mat scherm van de samsung op tegen de (betere?) videokaart en de andere processor van de asus?

aangepast door michield
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo michield,

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop +Markeer als opgelost die je links onderaan kan terugvinden…zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Uiteraard kan je in geval van nieuwe/andere problemen steeds weer een nieuw topic openen…:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.