Ga naar inhoud

Draadloos internet valt weg eens de stekker uit het stopcontact is

boutek

Aanbevolen berichten

Ik heb een laptop Toshiba LT die een merkwaardig probleem stelt. Ik kan draadloos surfen op het net zolang de stekker in het stopcontact zit. Eens ik enkel op de batterij wil werken ben ik om de haverklap de verbinding kwijt. Ik heb intussen in het energiebeheer van mijn draadloze internetverbinding het vinkje uitgeschakeld bij "mag het apparaat uitschakelen om energie te besparen" maar ook dit brengt geen oplossing. Iemand een ander idee?

Ik heb anderzijds nog een desktop staan en een acerlaptop waarop ik wel een stabiele verbinding heb, dus daar zit al geen probleem denk ik. Ik heb de laptop ook al bij mijn pcwinkel eens binnengestoken maar ook daar was er geen enkel probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Dat is inderdaad een vreemd probleem.

Ga naar netwerkcentrum

Klik op draadloze netwerk beheren.

Ziet je daar meerder draadloos punt?

Zo ja, dan dubbelklik je op de vreemde draadloospunt en dan uitvinken:

Automatisch verbinding maken wanneer dit netwerk binnen bereik is

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gekeken bij Toshiba of er een bios update was maar ze vermelden niet voor wat het is.

Er is ook geen geen nieuwe draadloos driver.

Download inssider eens

Start het programma en test het bij netwerk met stroomkabel en zonder stroomkabel.

Je ziet bij de twee kolom hoeveel welke verbinding je hebt.

Kan je daar een screen van maken door op CTRL + ALT te klikken en dan plakken in tekenprogramma en opslaan als jpg en dan hier uploaden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou ik graag doen maar dat lukt dus echt niet. Ik hebgeprobeerd via CTRL en ALT en zelfs via PRTSC maar in paint of word kan ik niksplakken, ook zeer merkwaardig.

Ik merkte wel bij de tweede kolom (dus de RSSI-kolom) dat de waarde met kabelvoor zowel mijn verbinding als homespot rond de 71-72 ligt terwijl bij anderemodems uit de buurt een waarde van 87-92 gegeven wordt. Als ik de kabel uittrekzakt de waarde naar 62 - 65 maar nu blijf ik precies wel verbinding hebben... zeer raar...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de waarde onder de 60 blijft hebt je een goede verbinding.

Daarboven heb je nog verbinding maar minder goed.

Ik kan niet goed zien welke verbinding je hebt maar zo te zien met Telenet en een waarde 53 wat goed is.

Maar de ene laptop is de andere niet.

Ben je met Toshiba verbonden met telenet wifi (niet Telenet hotspot)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.