Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb nog een heel oude pc staan met 2gb ram geheugen, 20gb harde schijf en iets van een 1.9 ghz proccesor

Nu vraag ik me af welke linux versie zou ik daar opzetten, het moet wel een versie zijn waar ze nog updates voor maken

Geplaatst:

Je kan het eens proberen met Xubuntu. Het is gewoon een Ubuntu, zonder alle extra's. Ik heb er wel zelf nog niet mee gewerkt.

Op een 6-jaar oude laptop heb ik puppy-linux geïnstalleerd. Hier heb je zelfs geen harde schijf voor nodig, omdat je rechtstreeks kan starten via usb. Je kan het installeren op een harde schijf, maar het vereist wat moeite. Deze laptop start binnen de minuut op en je kan er alle basistaken mee uitvoeren.

Geplaatst:

Ik heb op de Notebook van mijn zus de op Linux gebaseerde JoliCloud geïnstalleerd (Jolicloud - Joli OS), draait soepel, veel beter als de Windows XP die erop stond, gaat meer over het Cloud gedeelte, maar werkt perfect offline (Office, GIMP,...) , maar het is nog niet zo uitgebreid (+-1500 Apps). Ik was er niet voor te vinden, maar het is best wel goed. Het is ook net uit de Beta-Stage denk ik.

Ik kwam er toevallig op, want had er nog nooit van gehoord, maar het heeft me aangenaam verrast, maar smaken verschillen. :-)

Ik zou zeggen, lees de site eens, maak een bootable USB en test het uit zonder installatie, en vergelijk met andere Linux Distributies.

Geplaatst:

Hallo Michael1991,

zelf ben ik kortelings overgestapt op ubuntu 12.04. Bekenden van mij hebben dit op een 8 jaar oud laptopke gezet met goede resutlaten. Nu om te proberen, je kan altijd dit os downloaden op cd zetten en vanaf de cd gebruiken. Je moet er dan wel rekening mee houden dat alles langer duurt dan wanneer het geïnstalleerd staat.

Succes

Knapgastje

• 5 weken later...
Geplaatst:

lubuntu is nog lichter dan xubuntu en werk ontzettend snel op oude hardware, ik kreeg het aan de praat op een oude intel pentium 3 computer dus.

*helaas viel versie 12.04 kwa stabiliteit bij mij nogal tegen tegenover 11.10

• 2 weken later...
Geplaatst:

Heb onlangs op een nieuw aangekochte netbook (welke toch ook gekend zijn als tragere versies van laptops) lubuntu gezet en ben van mening dat dit uitstekend moet draaien op jouw PC.

=> Heeft tevens een zogenaamd updatecenter (om security en andere updates binnen te halen) en bijna dagelijks zijn er wel updates.

Geplaatst:

Xubuntu is (was) is een mooi prog,zelfs met 500 ram. Omdat ik W7 informatica volg heb ik nu XP.Het geld groeit niet aan de bomen.

Hier in E kost een Acer met 6 gB ram maar 350 incl W7.Leve Europa.

• 4 weken later...
Geplaatst:

Wat je best kan doen is gewoon een paar distro's downloaden en deze installeren welke het beste werkt gebruik je want ik heb door ervaring gemerkt dat niet alle linux distro's werken op elke hardware testen dus :D

• 3 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.