Ga naar inhoud

[OPGELOST] 2 vraagjes omtrent Windows Vista

mani88

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen!

Ik heb 2 vraagjes omtrent Windows Vista:

1. Bearshare

Ik gebruik op mijn ene laptop (met Windows XP) Bearshare om muziek te downloaden. Nu wil ik dit op de andere ook gebruiken, maar daar staat Windows Vista op. Ik vind geen versie van Bearshare die compatibel is met Windows Vista. Iemand die mij kan helpen?

2. Printer van HP

Ik heb ook een printer van HP, die ik via USB kan verbinden met mijn laptop. Hiervoor moet ik op mijn laptop echter ook de software van de HP-printer installeren. Die software is echter alleen compatibel met Windows 98, ME, 2000 en XP. Niet met Vista.. Iemand die mij kan helpen? Want ik vind dit raar dat het niet met Vista lukt.. Normaal is er toch een minimum specificatie en geen "maximum"?

Bijvoorbeeld: een spelletje van PlayStation 1, werkt toch ook nog op PlayStation 3 (maar niet omgekeerd). Waarom werkt een printer die werkt met Windows 98 dan niet met Vista?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bearshare kan ik niet op antwoorden.

Wat betreft die printer; vaak gaat het over de wat ouderen modellen waarvan de meeste al op het stort terecht gekomen zijn. HP gaat dan geen geld & tijd meer in de ontwikkeling van nieuwe drivers steken, puur omdat het niet meer rendeert. Zij zien liever dat je een nieuwe gaat halen (helaas is dat bij veel producenten zo).

Over welke printer gaat het juist, misschien kan ik nog ergens 3rd party drivers vinden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

HP zegt over die printer het volgende:

De driveroplossing voor dit product is inbegrepen bij uw Windows Vista besturingssysteem en bevindt zich al op uw computer. U hoeft niets te downloaden . Volg de onderstaande stappen om uw product snel en gemakkelijk te laten functioneren met Windows Vista.

De printerdriver installeren

1. Controleer of de printer aan staat.
  2. Sluit de USB-kabel aan op de printer en op de computer.
  3. Het venster Uw apparaten zijn klaar voor gebruik wordt mogelijk op het scherm weergegeven. Als het venster wordt weergegeven en niet automatisch sluit, sluit u het venster.
  4. Print een testpagina om te controleren of de printer correct werkt.

Gewoon aansluiten & het zou moeten werken dus. Als het dat niet doet moet je eens via configuratiescherm - systeembeheer - computerbeheer - apparaatbeheer kijken of die printer wel geinstalleerd staat (uiteraard moet hij al aangesloten zijn dan). Anders hem laten installeren & opgeven dat hij zelf de drivers moet zoeken (op internet) of op de CD rom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bearshare kan nog niet overweg met Vista....

Maar er zijn wel alternatieven die beter zijn dan bearshare:

Frostwire (werkt op Vista)

Limewire (Weet ik niet zeker,maar werkt bij mij wel)

Grtz

bearshare is helaas niet meer wat het was...

maar limewire is wel heel erg crap!

beter dat je iets neemt als IMesh :) daar word tenminste "nette" content aangeboden op een goede manier en zonder fakes er tussen.

let wel dat uploaden illigaal is in nederland (en belgie waarschijnlijk ook)

daar maken al deze programma's gebruik van dus dat je daar even op let :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

HP Deskjet 5740

(De CD-rom is van "HP Deskjet 5700 series")

Wij hebben krak dezelfde printer en wij hebben die probleemloos kunnen aansluiten op onze Vista via USB. De software is inderdaad al voorgeprogrameerd.

Bij ons was dat USB inpluggen, printer opzetten, bestand selecteren en klikken op printen. Dan moet je de juiste printer selecteren en het ging vanzelf. We hebben wel de twee mogelijkheden geprobeerd.:biggrin:

post-2887-1417703739,7815_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.