Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste pc 'goeroes'

Ik heb een probleem met mijn laptop, hij krijgt om random momenten een blue screen.

Ik heb dus al wat op internet opgezocht en vond dat ik een memtest moest doen om het RAM geheugen te checken.

Nu heb ik hem laten lopen en vond hij een fout, maar wat moet ik nu doen?

Moet ik hem laten doorlopen?

Zo nee, wat moet ik dan doen met deze foutmelding?

Ik heb alvast wat screentjes genomen.

BSOD

Memtest

Ik hoop dat jullie mij kunnen/willen helpen

Alvast bedankt

Grts

Een computerkneusje

  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

speccy.png

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Wil je in woord en beeld zien hoe je een logje van Speccy maakt en plaatst kun je dat Hier lezen.

Ook Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je antwoord.

Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware ;-).

Geplaatst:

Kun je nog aanspraak maken op garantie? Hoe oud is deze laptop?

Je hebt 2 geheugen latjes van elk 2BG in je laptop zitten, waarschijnlijk veroorzaakt één van de latjes de problemen die je ondervind.

Je zou ze één voor één kunnen testen om het defecte geheugen latje te kunnen vinden maar als je laptop nog onder garantie is kun je dit misschien beter door een erkend hersteller laten doen om je garantie niet in gevaar te brengen.

Geplaatst:

Oké, bedankt.

De garantie is jammer genoeg verlopen.

Ik zal eens rondvragen in de familie/vrienden kring of iemand hier meer verstand van heeft en het eventueel voor mij wil doen.

Nogmaals bedankt.

Geplaatst:

Sorry voor het ongemak, maar ik heb terug een bluescreen.

Een ander wel te verstaan.

De foutcode is 0x000000C9.

Ik heb al wat op internet gezocht maar niets duidelijk gevonden.

Moet ik een screen van het BS posten?

Geplaatst:

Download Blue Screen View.

Start het programma op.

Je zal nu een overzicht krijgen van de laatste foutmeldingen en Minidumps (.dmp-bestand).

Dubbelklik op het .dmp-bestand dat overeenstemt met het tijdstip waarop je het laatste blauwe scherm kreeg.

Je zal nu een overzicht krijgen.

Geef in je volgende bericht de waarde van volgende onderdelen:

  • bug check string
  • bug check code
  • caused by driver
  • de 4 parameters

Als je meerdere .dmp bestanden hebt, geef dan bovenstaande informatie voor de laatste 5. Zet er in dit geval ook de datum en tijd van de crash bij.

Geplaatst: (aangepast)

Er staan bij mij geen dmp. bestanden, best wel raar omdat ik toch al enkele bluescreens heb gehad.

Ik gebruik avast als antivirus, kan het misschien daar aan liggen?

aangepast door ashleys

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.