Ga naar inhoud

windows XP start niet meer op!!

Plofke

Aanbevolen berichten

Hallo techneuten,

Mijn computer start niet meer op, gisteren tijdens bewerken foto bleef alles ineens stil staan en werkte niks meer. Alleen de cd/dvd erover werkten nog, open en dicht. Bij het op nieuw opstarten wil XP beginnen met starten maar blijft haken. Geen beeld, slede cd/ dvd werkt ook niet. Hij probeert wel maar lukt niet. Wat is het probleem? Help

Link naar reactie
Delen op andere sites

Krijg je helemaal geen beeld of enkel vanaf het laden van Windows? Indien windows niet geladen worden stel ik voor met de cdrom een systeemherstel te doen. Hiervoor heb je echter wel een Windows cd nodig. Krijg je helemaal geen beeld dan is de kans natuurlijk groot dat het aan de hardware ligt. Controlleer eerst de kabels van de stroom en pc verbinding zit dit goed dan test de monitor eens op een andere pc. Tenzij je uiteraard een laptop hebt. Werkt de monitor wel dan wordt het voeding controleren en onderdelen vervangen tot je weet welke het probleem geven. Maakt de pc piepjes bij het starten? Zo ja, hoe vaak?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Krijg helemaal geen beeld, de computer geeft zoals gewoonelijk bij het inschakelen een grommetje en dan een piep. Nu alleen een grommetje en dan niks meer. Je hoort 2 seconden dat ie wil starten en dan is het gebeurd. Heb alles nagekeken, alles schoon geblaast, alle overbodige kabels eruit gehaald (USB) vverder reageerd mijn scherm niet eens, deze is oke heb laptop er op aan gesloten. Ventilators draaien, cd kan ik niet plaatsen slede werkt niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan lijkt het toch op een hardware probleem. Indien je een multimeter hebt kun je, in dien het een pc betreft, de pc uitzetten. Alle kabels van de voeding ontkoppelen en vervolgens de voeding inschakelen. Meet alle connectoren als je een beetje verstand hebt van stroom. Deze variëren in 3,3v, 5v en 12v. Indien de spanning te zeer afwijkt kun je eens een nieuwe voeding proberen. Zo niet dan probeer een andere videokaart. Langs een pc winkel gaan is in dit geval overigens geen slecht idee als je geen reserve onderdelen hebt. Ook kun je het geheugen eens wisselen al denk ik niet dat het hieraan ligt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben langs computerzaak geweest, moederboard en harde schijf gecrasht zij de beste man. Moederboard MSI en kaart weet ik zo even niet. Wel een bekende. Op de moederboard zaten van die ronde idiootjes waarvan de de bodem bol van waren. Daaraan kon ie zien dat hij geploft was(wel vreemd) en de schijf draaiden beetje rauw, conclusie...gecrasht. Weg allen info zij hij. Dat was mijn computer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Indien het enkel en alleen ( en waarschijnlijk is dit ook zo) de condensatoren zijn, kan je deze makkelijk zelf (indien je een beetje handig bent met een soldeertoestel) vervangen door dezelfde types. Zijn spotgoedkoop, makkelijk verkrijgbaar in een betere electronicazaak en je moederbord kan er weer jaren tegen aan. Heb meerdere mobo's zo gerepareerd.

Voor een verkoper zijn alle mobo's snel "niet meer repareerbaar". Zij verkopen uiteraard liefst een nieuwe pc !

Je gegevens op je harddisk kan je makkelijk terughalen door deze als slave in een andere pc te plaatsen. Ze zijn zeker niet verloren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.