Ga naar inhoud

probleem met GTX580


Fure

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik speel nogal regelmatig games en heb nooit problemen gehad to een tweetal weken terug.

Tijdens het spelen viel mijn pc uit en herstartte vanzelf terug op.

Enkele dagen geen problemen meer gehad en en dan plots BSOD's vanaf ik begon te spelen.

Ik dacht aan een driver probleem en heb verschillende andere drivers geprobeerd maar telkens hetzelfde probleem.

Tot ik de laatste driver 2 keer heb terug geïnstalleerd en ik kon terug spelen.

Nara mijn gevoel was de performantie iets minder dan normaal...

De BSOD's wezen naar een probleem met de driver of kaart:

On Thu 19/07/2012 10:07:21 GMT your computer crashed

crash dump file: C:\Windows\Minidump\071912-8065-01.dmp

This was probably caused by the following module: nvlddmkm.sys (nvlddmkm+0xACD948)

Bugcheck code: 0x116 (0xFFFFFA800A9E3010, 0xFFFFF8800FD75948, 0xFFFFFFFFC000009A, 0x4)

Error: VIDEO_TDR_ERROR

file path: C:\Windows\system32\drivers\nvlddmkm.sys

product: NVIDIA Windows Kernel Mode Driver, Version 301.42

company: NVIDIA Corporation

description: NVIDIA Windows Kernel Mode Driver, Version 301.42

Bug check description: This indicates that an attempt to reset the display driver and recover from a timeout failed.

A third party driver was identified as the probable root cause of this system error. It is suggested you look for an update for the following driver: nvlddmkm.sys (NVIDIA Windows Kernel Mode Driver, Version 301.42 , NVIDIA Corporation).

Na enkele dagen wilde ik nog eens proberen met andere drivers maar opnieuw reboots en BSOD's zoals hierboven.

Uiteindelijk kan ik weer gamen maar ik wil toch wel eens achterhalen wat het probleem is.

Ik ben dan eens mijn GPU beginnen stress testen met Furmark maar onmiddelijk na de start van de test herstart mijn pc.

Dit gebeurt ook met andere stress testen zoals MSI Combustor of de GPU en PSU test van OCCT.

Enkel wanneer ik zo een test laat lopen in de laagste resolutie van 640x400 blijft de test lopen.

Andere benchmarks zoals Heaven of 3DMark Vantage lopen ook zonder probleem op dit moment.

Kan er mij iemand helpen bij het vinden van de mogelijke oorzaak?

Ik denk aan een defecte videokaart of een probleem met de PSU?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 28
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik heb vandaga nog eens oude driver (295.73) er op gezet.

Gamen op BF3 lijkt goed te gaan, 3DMark Vantage blijft ook goed lopen.

Allen de burn-in tests blijven een harde reboot geven.

Mijn kaart is een Gainward Phantom GTX580 1.5GB die factory overclocked is, zou dat de reden van het falen van de burn-in tests zijn? Ik heb dat vroeger nooit geprobeerd, ik had ook nooit problemen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn kaart is een Gainward Phantom GTX580 1.5GB die factory overclocked is, zou dat de reden van het falen van de burn-in tests zijn? Ik heb dat vroeger nooit geprobeerd, ik had ook nooit problemen...

Bij overklokken moet je steeds in trapjes doen en testen want er zit altijd een limiet op.

Gainward Phantom is een goede merk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

speccy.png

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Wil je in woord en beeld zien hoe je een logje van Speccy maakt en plaatst kun je dat Hier lezen.

Ook Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je antwoord.

Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert nagekeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.