Ga naar inhoud

Problemen Nvidia GeForce GT 540M met Dell XPS 15

robinsgl

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik heb een Dell XPS 15 (L502x) 64 bit Windows 7, met een paar kleine problemen.

Een van die problemen is dat soms mijn beeld compleet bevriest en hij gedurende een paar minuten zo blijft. Ik kan daar helemaal niet tegen doen op het moment behalve wachten.

Ook geeft het Aero-thema na een slaapstand wat haperingen. Maar dat zal wel een kwestie zijn van uitschakelen.

Wat betreft het bevriezen heb ik het vermoeden dat het aan mijn videokaartdriver zou kunnen liggen.

Er zit een Nvidia GeForce GT 540M in met stuurprogrammaversie 265.94.

Volgens de driversite van Nvidia zelf moet ik een versie 301.42 installeren.

Deze driver kan ik wel downloaden maar als ik op start installatie druk dan zegt hij gelijk: NVIDIA UPDATE MISLUKT.

post-36127-1417705005,6747_thumb.png

Ik heb toen een tip gekregen om eerst de oude driver te verwijderen voor de nieuwe te installeren.

In het configuratiescherm bij software verwijderen probeerde ik de drivers van Nvidia te verwijderen maar daar gebeurde niks mee. Als ik op verwijderen/wijzigen klikte zag je heel kort het nadenken-icoontje van Windows maar er startte verder geen deïnstallatiewizzard op o.i.d.

Daarna heb ik geprobeerd of het in veilige modus zou lukken maar ook geen effect.

Toen ging ik naar apparaatbeheer en op de Nvidia kaart staan en verwijderen inclusief stuurprogramma. Omdat ik dacht dat dat misschien zou helpen.

Na een herstart heb ik nu alleen nog de standaard VGA driver staan maar het installatieprogramma van Nvidia BLIJFT dezelfde error gegeven.

Wat moet ik hier nou mee? Een soms haperende Nvidia kaart vind ik nog beter dan een standaard VGA driver...:thumpdown:

Hellup!

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.