Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Op een laptop met Windows Vista wil ik het fysiek adres van de laptop opzoeken. Ik doe dit normaal via DOS (Start => Uitvoeren => command) en dan ipconfig /all.

Maar nu kan ik de / en de a (van all) niet typen in DOS..

als ik op het toetsenbord de "a" indruk, komt er een "q"

en ipv "/" komt er "."

Als ik iets in WORD ofzo typ, heb ik dit nogthans niet voor. Dan verschijnen wél gewoon "a" en "/"

De taal van mijn systeem is bovendien ingesteld op Nederlands (België).

Kan iemand mij helpen?

Geplaatst:

druk in plaats van de A de Q in, en in plaats van de / duw je het isgelijk aan teken in vlak naast de rechter shift.

Om een of andere reden neemt hij namelijk Querty-input aan in die command.

Ga eens naar configuratiescherm - landinstellingen en controlleer daar of alles wel op Nederlands = België ingesteld staat. Nederland werkt dacht ik met querty, dus misschien staat iets op nederlands- Nederland

ook bij talen - details, dat moet op Nederlands (België) Belgisch (punt) ingesteld staan.

• 3 weken later...
Geplaatst:

Hallo,

ik wou vandaag ook het fysiek adres van de pc opzoeken om de pc toe te voegen

aan het beveiligde netwerk, maar ik vind 'Uitvoeren' nergens.

Als ik op START klik, staat er op mijne XP gewoon uitvoeren (andere pc),

maar dit is niet terug te vinden op de Vista-pc...

Wat nu gedaan?:bawling::laugh:

Geplaatst:

windows teken + r => cmd et voila ;)

(kzit op vista en het werkt) en verder moet je eens bij je instellingen kijken van je startbalk, rechtsklik => eigenschappen => menu start => aanpassen => in het lijstje zoeken naar 'De opdracht Uitvoeren weergeven' paar keer ok en toepassen klikken en normaal komt het er nu wel te staan :)

Grtz

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.