Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hey,

Ik heb een HP Pavillion dv6500t met windows vista. Sinds kort heb ik problemen met mijn internet.

Ik maak gebruik van een wireless router van D-link.

Mijn internet connectie valt om de 5 minuten uit en herstelt zich soms automatisch. Als het de connectie uitvalt staat er : verbonden met (....) toegang: enkel lokaal.

Als ik de connectie herstel dan valt hij even later terug uit.

Zelfs als ik mijn laptop met een kabel connecteer met de router blijft het probleem zich voortdoen.

Kan er iemand mij verder helpen?

Alvast bedankt

Geplaatst:

(....) zal wel "beperkte" toegang zijn.

Krijg je IP adressen toegewezen van de router of rechtstreeks van je provider (of als je het niet weet, wat is het ip adres dat je computer krijgt?)?

Geplaatst:

Eerste en vooral die (...) staat gewoon voor de naam van ons draadloos netwerk dat we hebben.

Als internet uitvalt dan staat er wel degelijk=> toegang: enkel lokaal

Ik kan niet op je vraag antwoorden maar ik heb wel het IP adres gevonden (denkik toch) : 192.168.0.108

Als ik "diagnose en herstel " uitvoer wanneer de connectie is weggevallen, krijg ik het volgende bericht :

Er kan geen verbinding met de externe host Primaire DNS-server ( 195.130.130.132) worden gemaakt.

De externe host is door Netwerkcontrole gepingd maar er is geen antwoord ontvangen.

Er wordt mij dan gevraag om Netwerkadapter 'LAN-verbinding' opnieuw in te stellen, maar dat verhelpt het probleem niet.

Geplaatst:

ok, ik zat met het gedacht dat je computer zijn netwerkadres verloor & daardoor dus de mededeling gaf.

Het IP adres dat je krijgt is er eentje van je router zelf, dus niet van je provider zelf. Ik zou eens kijken om tijdelijk je laptop rechtstreeks aan je modem te hangen (of als je internet nog eens uitgevallen is, controleren of je op dat moment nog hetzelfde IP adres hebt). Als je op dat moment geen IP adres meer hebt dan ligt het ergens aan de verbinding tussen je router en je computer waardoor je internet verdwijnt; als jouw computer nog steeds zijn IP adres blijft behouden dan denk ik dat je verbinding er namelijk van af en toe uit valt.

Geplaatst:

u kunt ook even heel simpel proberen de stekker uit het modum te halen en deze een 15 seconden later terug er in te steken.

veel problemen worden zo pgelost, wilt natuurlijk niet zeggen dat het opgelost word, maar die klein eminuut extra werk kan geen kwaad lijkt mij zo ;)

Geplaatst:

idd, kans is groot dat probleem bij je router ligt...als deze dag en nacht opstaat is de kans groot dat je router het begeeft ofzo. onze router is redelijk goedkoop, en als hy lang opstaat verliest hy de connectie en moet ik de router opnieuw opstarten. dus, probeer je router eens uit te trekken

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.