Ga naar inhoud

Sony vaio

Gast Bolio

Aanbevolen berichten

Goeiedag,

Ik vroeg mij af of iemand weet hoe ik een sony vaio laptop model : VPCZ21L9E kan formateren zonder windows cd. Het is niet voor mij maar voor een bejaard koppel dat graag hun laptop terug zou willen verkopen aan de winkel waar ze hem gekocht hebben. Ze zouden graag willen dat hun persoonlijke informatie ervan is. Windows moet in feite niet terug geinstalleerd worden, alles mag er gewoon van.

Alvast Bedankt,

Vriendelijke groeten ,

Sacha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wow bedankt voor het snelle antwoord ! Ik ga dit alvast proberen. I

ll keep you posted how it works out !

Oke er is een volgend probleem opgedoken : Ik ben naar huis gereden om het bestand op cd te zetten (ze hadden hier geen lege cd's liggen). Wat blijkt nu, deze vaio heeft geen cd rom station :D Kan ik het ook opstarten vanaf USB-stick ?

aangepast door Bolio
Link naar reactie
Delen op andere sites

1) Voor deze instructies heb je een internetverbinding nodig, maar je kan ze op elke windowspc uitvoeren:

- Download de Universal USB Installer

- Sluit éérst de memorystick aan, zodat die gedetecteerd kan worden door Universal USB Installer

- Start Universal USB Installer

- Kies 'DBAN 2.2.6' in de keuzelijst en vink 'Download the iso' aan. Je browser wordt opgestart en de iso wordt gedownload.

... wacht even totdat de .iso gedownload is, ze is maar 10,3 MB groot ...

- Blader naar de gedownloadde .iso.

- Selecteer de driveletter van de usb-stick. Controleer dat je de juiste drive geselecteerd hebt wink.gif.

- Kies Create en klik op Yes. De USB-stick wordt gemaakt.

2) Op je netbook:

- Start je netbook met de usbdrive aangesloten. Als je DBAN niet te zien krijgt, verifiëer dan in de BIOS dat opstarten vanaf USB ingeschakeld is of vóór het opstarten vanaf harde schijf staat in de volgorde van opstarten. Het is ook mogelijk dat je een bepaalde functietoets (vb F12) moet indrukken tijdens het opstarten om het opstartapparaat te kiezen, er staat dan bijvoorbeeld 'Press F12 for boot menu'.

- Tik 'autonuke' in het opstartmenu van DBAN en druk op Enter. Je kan ook op Enter drukken zonder iets in te geven en de te wissen partities selecteren. Laat het programma lopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jion, ik ga dit morgen eens proberen. Heb net 2 uur liggen klungelen en heb gezegd dat ik morgen terug kwam :) Ze zouden in de winkels beter de installatie cd's meegeven in plaats van enkel het besturingssysteem erop te zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.