Ga naar inhoud

settings bij combinatie Telenet modem/router + eigen router (airport extreme) ?

Aanbevolen berichten

[TABLE]

[TR]

[TD]Hallo iedereen

Ik ben net verhuisd en Telenet heeft een nieuwe modem geïnstalleerd die ook als router fungeert. Argh.. Voordien werkte ik met een modem zonder WIFI/router-functie, en had ik een Gigabit LAN thuisnetwerk met een NAS-apparaat dat ik dankzij een statisch ip-adres en port forwarding in de router extern kon benaderen.

Apparaten in het netwerk:

Macbook Pro laptop, Airport Extreme router op Telenet modem/router, en Synology ds112 NAS-apparaat verbonden met de Airport Extreme

Ik ben tevreden over het bereik en de signaalsterkte van mijn Airport Extreme router. Nu de nieuw geplaatste Telenet modem ook een router is, fungeert mijn Apple router wellicht louter als access point? Moet ik port forwarding nu in de telenet router gaan doen wanneer ik mijn netwerkschijf extern wil benaderen? Heeft dit nadelen, werken met een router achter de telenet router? Wat moet ik nu allemaal veranderen? En hoe stel ik alles precies in?

Ik had alles graag gewild zoals het voordien was: Airport Extreme als router (ipv access point), één router, netwerk makkelijk op te stellen. Ik heb hier op het forum gezocht, maar de informatie in de commentaren ging mijn petje wat te boven.

Kan iemand mij in mensentaal vertellen wat ik precies dien te doen, nu ik met twee routers zit?

Ik heb in elk geval het ip-adres van de airport extreme op Mijn Telenet bij DMZ ingevuld, volgens onderstaande instructies:

http://klantenservice.telenet.be/con...aadloze-router

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Levi

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen kennis van Apple Airport Extreme router maar de principe is hetzelfde.

Je kan slechts 1 actieve router hebben.

In Airport Extreme router moet je bij lan gedeelte zo invullen:

IP = 192.168.0.50 (dit adres moet je typen om in Airport Extreme router te komen met de browser)

Subnetmasker = 255.255.255.0

Standaard-gateaway = 192.168.0.1 (= Telenet router)

DCHP van Airport Extreme router uitschakelen.

Synology ds112 dient je opnieuw in te stellen zodat de IP adres in de range 192.168.0.***

Dan kan je in Mijn Telenet de poort openen naar 192.168.0.***

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.