Ga naar inhoud

Afsluiten PC duurt enorm lang

Jer

Aanbevolen berichten

PC geformateerd en alles terug geïnstalleerd zonder problemen. Windows automatische update gedaan en "bingo". Kan geen automatische updates doen vanwege een fout in het systeem ( waarom ??? ). Hierna probleem met steeds automatisch opstarten van: wuauclt.exe. Gevolg: pc hersteld naar vorige datum en alles is opgelost.Dan maar handmatig updaten naar service pack 2 en alles OK. Verder geen updates meer gedaan vanwege steeds terugkomende fout bij automatische updates.

De pc start snel op en zonder problemen MAAR afsluiten gaat tergend langzaam. Eerst, na enkele minuten wachten, verschijnt er de vermelding dat een prog niet afsluit. Na handmatige bevestiging om te beëindigen gaat de pc verder met afsluiten maar het duurt minstens 5 minuten vooraleer het scherm : standby, afsluiten, opstarten verschijnt (ondertussen hoor je ook geen activiteit van de harde schijf en heb je de neiging om een brute stop te doen --> ingedrukt houden van de aanzetknop). Nadat je op afsluiten of opnieuw opstarten klikt, duurt het nog eens 5 minuten vooral de pc echt uit is of terug opstart.

Dus in totaal bijna 15 minuten vooral hij echt afstaat!

De waarden van HKCU\Control Panel\Desktop\PowerOffActive en HKLM\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\PowerdownAfterShutdown staan beiden op waarde 1

Speccy: http://speccy.piriform.com/results/rmzZ5RKaPeSPiTHdS8kGc20

Zit soms bijna langer achter pc om hem af te zetten, dan dat ik er op moet zijn.

Help

Link naar reactie
Delen op andere sites

Raar maar waar ! en door welke reden ?? Maar de pc sluit nu veel sneller ( zou zeggen op normale tijd) af. Weet niet waardoor het komt. Wel vermelding van ns AppShell: Event Window en deze moet dan handmatig afgesloten worden. Daarna sluit hij snel af.

Nu nog die ns AppShel zien op te lossen.

Wie helpt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Backtrack,

Gebruik steeds mozilla firefox, is sowieso sneller dan IE vind ik persoonlijk.

De vermelding om ns AppShel handmatig af te sluiten is nog 2 keer verschenen en sindsdien niet meer gezien....dus zal wel opgelost zijn zeker ?!

Soms sluit hij zeer snel af en een andere keer duurt het dan weer wat langer (minuutje of 2). Snap er niks van maar is in ieder geval toch beter dan in het begin; toen duurde het zeker 15 minuten.

Laat steeds Ccleaner lopen vooraleer af te sluiten en gebruik met regelmaat advanced systemcare.

Wel draait er op de achtergrond het autodefrag progje van iobit. Zou dit soms de vertraging teweegbrengen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Jean Pierre,

Pas geïnstalleerd en update gedaan, dus zal wel zeker de laatste nederlandstalige versie van firefox zijn .

Met register cleaners heb ik ook niet zo goede ervaringen, dus rotzooi daar ook niet graag in want dit kan wel eens leiden naar een format van de pc (uit ervaring)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga via Start > Alle programma's > Bureau-accessoires en klik op de opdrachtprompt om deze te openen.

Typ in de opdrachtprompt tasklist /svc >C:\tasklist.txt en druk op Enter

Ga naar de root van je C-schijf waar je het tekst bestand tasklist.txt terug vind en plaats de inhoud in je volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Dasle,

Bij ingave van de regel in opdrachtprompt krijg ik steeds als antwoord:wordt niet herkend als interne of externe opdracht, programma of batchbestand.

Wanneer ik enkel c:\tasklist.txt intyp krijg ik als resultaat een blanco kladblok van tasklist.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.