Ga naar inhoud

SMART-errors on ReadyNAS DUO


habhab

Aanbevolen berichten

Ik heb een Netgear ReadyNAS DUO NAS-server met twee Seagate HDD's. Sedert enkele weken krijg ik bijna dagelijks een melding van SMART errors. De 'Reallocated sector count' voor Disk 1 staat momenteel reeds op 469. Voor Disk 2 staat die op 0. De e-mail zegt dat aanhoudende toename van die sector count kan wijzen op een nakende failure van de HDD.

Ter info: HDD zijn van het type Seagate ST31500341AS 1397 GB

Iemand ervaring met die SMART errors? Moet ik mij zorgen maken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Sorry, ik zat enkele weken in het buitenland, en die SMART-errors waren dus even het minste van mijn problemen.

Ik heb ondertussen een stroomonderbreking van enkele uren gehad, zodat alle toestellen, alsook de NAS server volledig zijn gereboot. Het heeft een tijdje geduurd, maar opeens waren de SMART-errors er terug. En nu blijkt ook Disk 2 er an te hebben. Hieronder de laatste twee e-mails:

Reallocated sector count has increased in the last day.

E-mail 1:

Disk 2:

Previous count: 0

Current count: 1

Growing SMART errors indicate a disk that may fail soon. If the errors continue to increase, you should be prepared to replace the disk.

E-mail 2:

Reallocated sector count has increased in the last day.

Disk 1:

Previous count: 469

Current count: 472

Growing SMART errors indicate a disk that may fail soon. If the errors continue to increase, you should be prepared to replace the disk.

En? Moet ik me zorgen maken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Ik heb nog garantie bij Seagate, en heb ondertussen voor de eerste schijf een RMA aangevraagd. Ik mag de HDD terugsturen. Ze hebben me bij de support-afdeling wel gezegd dat mijn schijf niet voor 24/7 RAID is. Wist ik veel:embarassed: 'k Ga nu echter nog geen duurdere HDD kopen, als ik eerst nog even van de garantie kan profiteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.