Ga naar inhoud

spontaan uitvallen pc


Aanbevolen berichten

Ik heb sinds een 14 tal dagen het fenomeen dat mijn pc plots vastloopt zonder enige foutmelding en dan spontaan herstart.

Ik heb al diverse scans gedaan op malware en virussen en die zijn allen negatief.

Ook een hijackthis log leverde geen problemen op.Ook programma's als adwcleaner en Kaspersky TDSS killer vinden niets

Ik heb het automatisch herstarten na fouten reeds uitgeschakeld maar toch blijft de pc dit doen.

In de logboeken staan telkens dit voorvalt foutmeldingen zoals onderstaande voorbeelden.

Iemand een idee waar het euvel zit?

- <Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">

- <System>

<Provider Name="Microsoft-Windows-WMI" Guid="{1edeee53-0afe-4609-b846-d8c0b2075b1f}" EventSourceName="WinMgmt" />

<EventID Qualifiers="49152">10</EventID>

<Version>0</Version>

<Level>2</Level>

<Task>0</Task>

<Opcode>0</Opcode>

<Keywords>0x80000000000000</Keywords>

<TimeCreated SystemTime="2012-07-30T15:36:35.000000000Z" />

<EventRecordID>24143</EventRecordID>

<Correlation />

<Execution ProcessID="0" ThreadID="0" />

<Channel>Application</Channel>

<Computer>Silverwing-PC</Computer>

<Security />

</System>

- <EventData>

<Data>//./root/CIMV2</Data>

<Data>SELECT * FROM __InstanceModificationEvent WITHIN 60 WHERE TargetInstance ISA "Win32_Processor" AND TargetInstance.LoadPercentage > 99</Data>

<Data>0x80041003</Data>

</EventData>

</Event>

------------------------------------------------

- <Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">

- <System>

<Provider Name="SideBySide" />

<EventID Qualifiers="49409">63</EventID>

<Level>2</Level>

<Task>0</Task>

<Keywords>0x80000000000000</Keywords>

<TimeCreated SystemTime="2012-07-30T10:17:55.000000000Z" />

<EventRecordID>24120</EventRecordID>

<Channel>Application</Channel>

<Computer>Silverwing-PC</Computer>

<Security />

</System>

- <EventData>

<Data>assemblyIdentity</Data>

<Data>version</Data>

<Data>MAJOR_VERSION.MINOR_VERSION.BUILD_NUMBER_MAJOR.BUILD_NUMBER_MINOR</Data>

<Data />

<Data />

<Data />

<Data />

<Data />

<Data />

<Data />

<Data>C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe AIR\Versions\1.0\Adobe AIR.dll</Data>

<Data>C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe AIR\Versions\1.0\Adobe AIR.dll</Data>

<Data>3</Data>

<Data />

<Data />

<Data />

<Data />

<Data />

<Data />

<Data />

</EventData>

</Event>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je even onderstaande uitvoeren?

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

speccy.png

Als je niet wil dat Google Chrome op je pc als standaard webbrowser wordt geïnstalleerd, moet je de 2 vinkjes wegdoen !!!

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Wil je in woord en beeld zien hoe je een logje van Speccy maakt en plaatst kun je dat Hier lezen.

Ook Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je antwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo xsilverwing,

De gratis service die PCH biedt wordt volledig geleverd door vrijwilligerswerk. Het kan dus soms enige tijd duren alvorens iemand jou verder kan helpen. Ik heb jouw logje voorgelegd aan enkele hardware specialisten, van zodra zij online zijn zullen ze naar je logje kijken :top:.

Groet,

Mako

Link naar reactie
Delen op andere sites

Temperaturen zijn goed dus dat zal het probleem niet zijn.

Voer eens even onderstaande uit dit om te zien of er al dan niet sprake is van BSOD voorvallen.

Download Blue Screen View.

Start het programma op.

Je zal nu een overzicht krijgen van de laatste foutmeldingen en Minidumps (.dmp-bestand).

Dubbelklik op het .dmp-bestand dat overeenstemt met het tijdstip waarop je het laatste blauwe scherm kreeg.

Je zal nu een overzicht krijgen.

Geef in je volgende bericht de waarde van volgende onderdelen:

  • bug check string
  • bug check code
  • caused by driver
  • de 4 parameters

Als je meerdere .dmp bestanden hebt, geef dan bovenstaande informatie voor de laatste 5. Zet er in dit geval ook de datum en tijd van de crash bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die error word vaak veroorzaakt door een niet goed werkende driver.

Om iets meer te weten te komen over je systeem vraag ik je om even onderstaande uit te voeren.

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

speccy.png

Als je niet wil dat Google Chrome op je pc als standaard webbrowser wordt geïnstalleerd, moet je de 2 vinkjes wegdoen !!!

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Wil je in woord en beeld zien hoe je een logje van Speccy maakt en plaatst kun je dat Hier lezen.

Ook Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je antwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.