Ga naar inhoud

nieuwe grafische kaart voor oude pc

leanderds

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een pc uit 2005 met windows 7 op en een intel pentium northwood processor met inbuild grafische kaart maar die trekt helaas op niets. Hij ondersteund geen windows aero omdat er geen pixel shader opzit. En ik vraag mij af dat er op dit moederbord: Hewlett-Packard 097Ch, een AMD Radeon HD6450 of ATI Radeon HD5450 op kan??kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is altijd een grote heisa geweest rond het volledig benutten van de PCIe bandbreedte.

Theoretisch zou de kaart inderdaad op halve kracht moeten werken. In de praktijk is dat echter een compleet ander verhaal.

Het verschil tussen een PCIe x16 (1.0) en een PCIe x16 (2.0) slot is verwaarloosbaar, hooguit een aantal procent. Geldt trouwens ook voor 8x en 16x.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je vind haast geen videokaart dat minder van 400 watt voeding nodig heeft.

De videokaart op zichzelf verbruikt geen 400 watt maar uw processor en andere componenten verbruiken ook stroom.

300 watt is wel heel weinig en zelfs voor een wat ouder pc.

Maar dat is typisch Hewlett-Packard dat alles zodanig afmeet dat je nauwelijks iets kan veranderen.

In dat geval kan je best naar een computerzaak gaan en daar een videokaart plaatsen en testen of het wel werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.