Ga naar inhoud

word 2007 briefpapierlay-out met macro!

Donny

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik heb in word 2007 een lay-out gemaakt voor mijn stage bedrijf, deze lay-out bestaat uit 3 plaatjes, logo, NAW-gegevens & een vierkant plaatje die de kleur in 2én splitst (wit & oranje).

Ik heb alles wat ik ingevoegt heb met een macro opgenomen, zodat hun zo op een knopje kunnen drukken en alles netjes ingevoegt word. Echter heb ik alleen een paar probleempjes waar ik niet uit kom. Het logo & NAW-gegevens heb ik in de koptekst geplaatst, deze 2 plaatjes die daar in staan moeten "ACHTER" de tekst komen (hoe?) en deze koptekst (nja plaatje in de koptekst) moet alleen op de eerste pagina van het document komen, en dat plaatje om de oranje kleur in te voegen, moet op elke pagina komen die ingevoegt word.

Weet iemand dit? En mij kan helpen, die zou ik erg dankbaar zijn.

Groeten, Donny

Link naar reactie
Delen op andere sites

plaatjes achter tekst zetten; rechtermuisknop op de afbeelding, tekstterugloop => achter tekst

Om een koptekst van een bepaald deel van je bestand anders te hebben dan het andere deel werk je normaal met eindemarkeringen.

Ga dus op je eerste bald staan, naar pagina-indeling en dan sectieeinde volgende pagina.

Ga dan naar je 1ste koptekst, vul die in hoe ze moet zijn.

Ga naar je 2de koptekst, en vink daar "aan vorige koppelen" uit.

Zo kan je in de 2 delen (of in meerdere als je zou willen) voor een nieuwe koptekst zorgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

plaatjes achter tekst zetten; rechtermuisknop op de afbeelding, tekstterugloop => achter tekst

Om een koptekst van een bepaald deel van je bestand anders te hebben dan het andere deel werk je normaal met eindemarkeringen.

Ga dus op je eerste bald staan, naar pagina-indeling en dan sectieeinde volgende pagina.

Ga dan naar je 1ste koptekst, vul die in hoe ze moet zijn.

Ga naar je 2de koptekst, en vink daar "aan vorige koppelen" uit.

Zo kan je in de 2 delen (of in meerdere als je zou willen) voor een nieuwe koptekst zorgen.

Eigenlijk heb ik nu zoals ik het wil hebben, alleen ik wil graag 1 plaatje steeds op de volgende pagina hebben ( als een document uit meerdere pagina's bestaat ) de rest van de plaatjes moeten alleen op de eerste pagina blijven.

En nog een probleem is, ik kan met "het opnemen van een macro" niet de eindemarkering aanklikken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.