Ga naar inhoud

windows blijft het blauwe scherm tonen

robfender

Aanbevolen berichten

Ik heb een a600 computer van HP, type a6140.nl. Mijn computer bleef opeens het blauwe scherm tonen. Ik heb hem daarna geherinstalleerd. Het probleem is nog steeds aanwezig.

Het lijkt er op dat, zodra ik internet opga, de computer er mee ophoudt..

Wie kan mij op weg helpen wat te doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo robfender,

Welkom op het PCH!

Bedoel je met "het blauwe scherm" een BSOD (Blue Screen Of Death)? Hieronder zie je een voorbeeld van een BSOD.

post-30057-1417705026,6347_thumb.jpg

Indien dit het geval is kan je onderstaande al uitvoeren. Mocht dit niet zijn wat je bedoelt, horen we het graag.

Download Blue Screen View.

Start het programma op.

Je zal nu een overzicht krijgen van de laatste foutmeldingen en Minidumps (.dmp-bestand).

Dubbelklik op het .dmp-bestand dat overeenstemt met het tijdstip waarop je het laatste blauwe scherm kreeg.

Je zal nu een overzicht krijgen.

Geef in je volgende bericht de waarde van volgende onderdelen:

• bug check string
  • bug check code
  • caused by driver
  • de 4 parameters

Als je meerdere .dmp bestanden hebt, geef dan bovenstaande informatie voor de laatste 5. Zet er in dit geval ook de datum en tijd van de crash bij.

Groet,

Mako

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn de minidumps op je systeem geactiveerd?...

Klik op start (Windowsknop links onderaan) -->configuratiescherm-->systeem en beveiliging-->systeem...klik nu in de linker kolom op geavanceerde systeeminstellingen.

Ga naar het tabblad Geavanceerd, druk op de onderste knop Instellingen en kies in het volgende scherm voor kleine geheugendump en bevestig je keuze met ok.

Ter verduidelijking foto hier onder.

post-30057-1417705026,9383_thumb.jpg

Wanneer je computer nu opnieuw te maken krijgt met een blauw scherm zal deze hiervan een logje maken. Dit logje zou Blue Screen View moeten detecteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer je nu nogmaals te maken krijgt met zo'n bluescreen zal je computer hiervan een bestand opslaan.

Na het volgende blauw scherm zou je dus via Blue Screen View gegevens moeten terugvinden.

Start het programma op.

Je zal nu een overzicht krijgen van de laatste foutmeldingen en Minidumps (.dmp-bestand).

Dubbelklik op het .dmp-bestand dat overeenstemt met het tijdstip waarop je het laatste blauwe scherm kreeg.

Je zal nu een overzicht krijgen.

Geef in je volgende bericht de waarde van volgende onderdelen:

• bug check string
  • bug check code
  • caused by driver
  • de 4 parameters

Als je meerdere .dmp bestanden hebt, geef dan bovenstaande informatie voor de laatste 5. Zet er in dit geval ook de datum en tijd van de crash bij.

Tenminste... als je probleem wel een BSOD is, want daar heb je nog steeds geen bevestiging over gegeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.