Ga naar inhoud

Vragen bij het kopen van nieuwe pc...

Aanbevolen berichten

We hebben dus de voorlopige keuze gekregen van 4 vaste pc's om uit te kiezen.

Ik heb een paar vragen waar ik hetvolgende graag een antwoord zou op krijgen: Wat is/doet dit? + (bij sommige:) Wat is het verschil tussen deze twee? + Welke van de twee is het beste voor gaming?

De pc die we waarschijnlijk zouden kopen noemt: Fujitsu ESPRIMO P910 E90+ (volgens mij is dit de naam van de pc)

1.Bij twee van de 4 pc's staat er 'Intel vPro Technology' (bij de andere 2 een streepje), Vragen staan boven...

2.Wat is het verschil tussen een 'Dual-Core' en een 'Quad-Core' + Vragen boven...

3.Bij twee van de 4 pc's staat er 'Intel Turbo Boost Technology 2' (bij de andere 2 een streepje), Vragen staan boven...

4.Is een NVIDIA Geforce GT630 goed voor de laatste nieuwe games?

5.Wat is het verschil tussen Windows 7 Professional en Windows 7 Home Premium? + Vragen boven...

Zou ik met de Videokaart die ik boven heb genoemd deze game kunnen runnen?

: Orcs Must Die! 2 on Steam

Bij de minimum req, staat er NVIDIA GeForce 6800 maar ik weet natuurlijk niet welke van de twee beter is...

Ik hoop dat ik jullie genoeg info heb gegeven om mijn vragen te beantwoorden.

-Quickwoody99

Link naar reactie
Delen op andere sites

1. Intel vPro is een technologie die gebruikt wordt op de derde generatie Intel zakelijke processors. Een soort van veiligheidmechanische, enkel geschikt voor zakelijke toepassingen. Nutteloos voor de consument dus. Zakelijke processoren (dus processoren die vPro ondersteunen) zijn niet geschikt voor gaming.

2. Processoren hebben allemaal een of meerdere rekenkernen. Single core = 1 rekenkern, Dual core = 2 rekenkernen, Quad Core = 4 rekenkernen. Voor gaming is minimaal een dual-core aangeraden. Liefst een quad-core of meer. Huidige dual-cores kunnen prima de games van tegenwoordig afspelen, maar binnen een aantal jaren zullen games zodanig veeleisend zijn dat er meer dan twee rekenkernen vereist zullen zijn. Als je op safe wilt spelen is een quad-core meer geschikt voor gaming, maar lichte games of games van nu zijn prima afspeelbaar op een dual-core. Niet elke quad-core is sneller of beter dan een dual-core. Alles hangt natuurlijk van de processor af.

3. Intel Turbo Boost is een automatisch overklokmechanische voor de nieuwere Intel processoren. Als je bijvoorbeeld iets intensiefs doet, zal de processor zichzelf overklokken om betere prestaties te behalen. Dit is uiteraard voordelig voor gaming. Intel processoren die geen Turbo Boost hebben zijn zowieso af te raden, want dit betekent dat ze al redelijk oud zijn.

4. De NVIDIA GeForce GT630 is een zeer lichte videokaart, absoluut niet geschikt om huidige games vlekkeloos af te spelen. Lichte 'casual' games zullen prima af te spelen, maar verwacht er absoluut geen wonderen van. Niet geschikt voor gaming. Dit is de videokaart en is verantwoordelijk voor de afgeleverde beelden op je monitor.

5. Windows 7 Pro heeft enkele extraatjes bovenop de Home Premium versie. Onder andere de mogelijkheid om een virtuele Windows XP-omgeving te draaien. Voor normaal gebruik en gaming is Home Premium meer dan voldoende. Voor alle verschillen tussen deze twee Windows-versies verwijs ik je graag naar de website van Microsoft. Windows is een besturingssysteem.

6. Ja, maar (erg) beperkt. Je zal op een lagere resolutie moeten spellen, en de instellingen zal je het een en ander moeten verlagen. (Medium i.p.v. Ultra bijvoorbeeld) Vooral als je speelt op een Full HD scherm zal de game-ervaring niet erg vloeiend zijn. De GeForce 6800 is een zeer oude videokaart en geldt dan ook als absolute minimum.

Als je een keuze wilt maken tussen 4 systemen, is het misschien handig om ze alle vier hier te plaatsen, zodat we ze kunnen beoordelen en vergelijken. Als je een echte gaming-pc wilt ben je veel beter af met een samenstelling dan met een merk-pc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit zijn dus de 4 pc's:

-Fujitsu ESPRIMO P910

-Fujitsu ESPRIMO P710 E90+

-Fujitsu ESPRIMO P910 E90+

-Fujitsu ESPRIMO PH300 E85+

De aankoop van pc is eigenlijk van mijn vader, voor hem is het niet bedoelt om een echte gaming pc te kopen,

daarom zal het msh ook moeilijk zijn om een samenstelling te maken.(of is dit niet zo moeilijk?)

Dus eigenlijk is alles van de pc in de vorige post goed behalve de video-kaart? als dat zo is kan ik msh gwn een aparte videokaart kopen.

--Maar die Intel vPro Technology verslecht het gamen toch niet hoop ik??

PS: Wat bedoel je met 'casual' games?

-Quickwoody99

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met casual games bedoel ik games als Bejeweled, lichte race-spelletjes, cartoonachtige shooters...

Samenstelling zijn absoluut niet moeilijk, maar wat is het budget precies?

Intel vPro op zich verslechtert gaming niet, maar vPro is enkel aanwezig op zakelijke processors, en laatstgenoemden zijn niet optimaal voor gaming.

Geen enkele van de vier bovenstaande pc's zijn aan te raden. Als je wilt kunnen we een samenstelling op maat maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iets boven de 1000 euro...

Het zal wel moeilijk zijn om mijn pa te overtuigen voor een samenstelling, maar als jullie een goeie kunnen regelen kan dat wel eens lukken ;)

Het enigste dat mijn pa zeker wil op een pc is dat ik er schoolwerk mee kan maken(word,exel)

Maar dan moet ik hem weer zeggen dat dat op elke pc meestal standaard is xD

PS: en zou skyrim wel gaan?(msh op lowest settings?)

aangepast door quickwoody99
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn tientallen versies van die PC (en geen enkele is aan te raden), ik zou dus het specifieke model moeten weten.

Vrees dat je heel wat upgrades zal moeten uitvoeren om er een degelijke game-pc van te kunnen maken, de behuizing kan bijvoorbeeld al een probleem zijn bij het inbouwen van een grafische kaart, net als de voeding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.