Ga naar inhoud

ASUS P8Z77-V Deluxe probleem?

EricVC

Aanbevolen berichten

Geacht forum,

eergisteren heb ik mijn de componenten ontvangen voor mijn nieuwe computer betaande uit:

Corsair Carbide 500R kast

i5 3570k processor

Scythe Mugen 2 rev.B CPU koeler

Asus GTX670-DC2T-G2D5 videokaart

Corsair TX650M voeding

Samsung 830 series 256GB SSD

Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 DDR3 RAM

Asus P8Z77-V Deluxe moederbord

Alles in elkaar geflanst, werkte perfect, op wat lastigheden na om het Microsoft Bluetooth Keyboard 6000 te connecten. Maar ook dit was gisteren gelukt.

Daarnet viel plots m'n keyboard controle weg. Dus ik reboot. Blijft hij plots steken op het ASUS startscherm.

post-36658-1417705027,4586_thumb.jpg

Please press DEL to enter UEFI BIOS setting. Keyboard werd echter niet herkend. Ook een USB keyboard niet.

Na een tijdje wachten startte hij toch bios. Waarna ik kon resetten en ik weer op het startscherm belandde. Vervolgens heb ik een bios flash uitgevoerd zodat deze opgewaardeerd werd naar de nieuwste versie. Maar ook dit verhielp niet veel.

Een eerste Google op deze error voorspelde niet veel goeds aangezien dit vooral verwees naar een redelijk aantal kapotte P8Z67 mobo's indertijd.

Nu heb ik in de bios wel het ASUS startscherm afgezet en het probleem lijkt voorlopig van de baan :s

Ik vond het maar iets heel raar, blij dat het verholpen is, maar ik vrees dat ik het nog ga tegenkomen.

Wat ik me wel nog afvraag: zijn die antennetjes echt nodig voor WIFI en Bluetooth of gewoon optioneel voor je signaal te verbeteren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Terugkomend hierop valt mijn Bluetooth Keyboard wel voortdurend uit...zie niet goed hoe ik dit verholpen krijg...heeft op andere pc's altijd al vlekkeloos gewerkt. Heb ook de laatste Bluetooth drivers gedownload en de antenne gebruikt...

Wat wel vervelend is aangezien de Bluetooth functionaliteit meespeelde in mijn keuze voor een moederbord..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb intussen ontdekt dat de P8Z77-V Deluxe beschikt over Bluetooth 4.0, dus incl. Bluetooth Smart wat als gevolg heeft dat het verondersteld wordt intelligenter om te gaan met energiebeheer hiervan. Intussen heb ik ook wel bij de Bluetooth instellingen bij het Energiebeheer van de Bluetooth module het volgende afgevinkt= "De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen". Het leek me de perfecte oplossing, ware het niet dat het Keyboard nog steeds uitvalt...

Verder zoeken dus..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de tip.

Echter

1) heb ik al een MS Bluetooth Mobile Keyboard 6000 aangeschaft.

2) vind ik dat een erg lekker keyboard.

3) werkt(e) dit keyboard perfect op m'n vorige pc

4) heb ik dit moederbord gekozen omwille van z'n bluetooth functionaliteit

Ik heb ontdekt dat Bluetooth 4.0 iets anders omgaat met energiebeheer waar ik denk dat de oorzaak van het probleem ligt.

Verder vind ik het geen al te hoge verwachting om deze keyboard-moederbord combinatie aan de praat te krijgen.

Ook vind ik vooralsnog niet veel terug op Google hierover.

Daarom lijkt het mij een mooie uitdaging dit wel aan de praat te krijgen en zal je het me vergeven dat -hoewel je ongetwijfeld mooi werk levert op dit forum- ik jouw laatste opmerking maar ondermaats en weinig constructief vind (no offence). Ik snap wel dat je niet alles kan weten maar post dan gewoon liever niets ;)

Ik zou eerder verwachten dat het eens leuk is om geen standaardvraag te krijgen.

Maar wie ben ik?

Ik open bij ASUS en MS wel een ticketje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.