Ga naar inhoud

Wifi probleem !

Gio

Aanbevolen berichten

Hallo,

Zoals waarschijnlijk velen, heb ik dus een wifi-probleem. Na wat enig opzoekwerk heb ik spijtig genoeg niet het antwoord op mijn vraag kunnen vinden. Ik hoop althans dat er iemand onder jullie mij wel zal kunnen helpen met dit probleem. Ik schets de situatie als volgt. Ik woon in een huis met 3 verdiepingen. De modem van Telenet is geïnstalleerd aan de ingang van het huis (binnenkomen, eerste kleine kamer rechts). Deze is bevestigd aan de muur. De modem is aan een power adapter aangesloten 85Mps (Powerlan 200). Op het 2de verdiep staat de Wifi router (Belkin N+ Wireless Router) (link: Belkin N+ Wireless Router Review - Watch CNET's Video Review) die tevens aangesloten is aan een power adapter.

Nu, als ik mijn laptop rechtstreeks aansluit op de modem, heb ik volgende gegevens:

56,87 Mbps download

3,71 Mbps upload

Via wifi op gelijkvloers (dus naast de modem) quasi geen connectie

Via wifi Op het 1ste verdiep:

4,54 Mbps download

3,71 Mbps upload

Via wifi Op het 2de verdiep (waar de wifi router staat):

6,58 Mbps download

3,73 Mbps upload

Via wifi Op het 3de verdiep:

6,04 Mbps download

3,31 Mbps upload.

Nu is dit toch wel een significant verschil in download. Van bijna 60 rechtstreeks tot 6 Mbps via wifi. Uiteraard heb je via wifi steeds verschil, maar dit is volgens mij niet onmiddellijk normaal.

Vraag is nu, gezien mijn huidige configuratie, wat zou de oplossing kunnen zijn om de beste connectie te verkrijgen? In het huis bedienen wij 2 Ipads en 1 laptop.

Alvast bedankt voor jullie kennis!

Grtz

Gio

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedoeld je dat je wifi hebt van Telenet?

Kan je een screen maken van Belkin lan-gedeelte en draadloos gedeelte?

Alvast bedankt voor het antwoord! Ik heb effectief een abonnement bij Telenet, maar de wifi zelf is niet van Telenet. Vermits de Belkin router op het 2de verdiep staat, maakt dit dat ik op het gelijksvloers geen verbinding heb. De afstand zal te groot zijn, gezien er redelijk veel muur tussen zit (dat denk ik toch).

Wat bedoel je met een screen maken? Heb je hier een voorbeeld van zodanig dat ik je er een kan opmaken?

Thx!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alvast bedankt! Hierbij de afbeelding. Is dit voldoende ?

Blijkbaar een probleem bij het uploaden van de image..

Hierbij alvast de gegevens:

Ip Adress: 192.168.2.1

Subnet mask: 255.255.255.0

DHCP SERVER: ON

IP POOL starting address: 192.168.2.2

IP POOL ending address: 192.168.2.100

Lease time: forever

aangepast door Gio
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.