Ga naar inhoud

Vervelende VGA-driver


ironmaski

Aanbevolen berichten

Hoi iedereen,

Ik heb sinds kort een samenstelling gekocht en laten installeren door mijn beste kameraad superjona, echter hebben we nu enkele problemen met de VGA-driver;

HD7770 Ghz Edition van Club 3D geïnstalleerd, samen met een Intel Core i5 3450 op een ASRock H77M mobo.

Als er geen drivers geïnstalleerd zijn werkt de pc naar behoren, beeld is prima en er is geluid. Er wordt HDMI gebruikt om het scherm te verbinden.

Vanaf dat we de drivers installeren (verschillende drivers geprobeerd, zowel beta drivers, recente drivers als de drivers op de CD) wordt het een rommelboeltje. Het scherm is niet volledig opgevuld (geen volledig scherm dus), en we hebben geen geluid meer. Dan maar weer de VGA-drivers verwijderd, maar dat biedt uiteraard niet de nodige ondersteuning voor gaming - wat wel degelijk de bedoeling.

  • Samengevat: Problemen na installatie grafische drivers;
  • Beeld is niet schermvullend (randen)
  • Geluid werkt niet meer

Hopelijk kunnen we een oplossing vinden, want het is uiteraard niet plezierig als alles prima werkt, en de software dan weer lastig doet.

Hier vinden jullie een Speccy-linkje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zijn op de hoogte van het probleem.

Ik zou eerst eens proberen om de bios update te doen en daarna de chipset driver installeren.

Dan zou ik eens in de bios kijken of de videokaart wel als standaard staat en niet de vga van de moederbord zelf.

Maar nadeel van bios update is wel dat garantie vervalt.

Dus best vooraf overwegen om eventueel de moederbord terug te sturen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.