Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Ik heb een probleem met een ledenlijst. Op de kop van verschillende kolommen heb ik knoppen geplaatst om de betreffende kolom te sorteren.Dit werkt perfect. Ik zou echter op bepaalde data de toestand willen vastleggen op een nieuw werkblad met de knop 'Afschrift'. Dit lukt niet: in het betreffend programma willen de Range-selectie's niet werken na het kopiëren.

Hetzelfde programma lukt wel als ik het in een macro plaats, en deze macro met de 'Afschriftknop' oproep (*);maar dan kan ik de publieke variable 'Soort' niet terugvinden. Inliggend kort voorbeeld van het programma (met slechts 1 sorteerknop 'Naam' geprogrammeerd, het gaat hier namelijk om de knop 'Afschrift') (*)Het blad 'Afschrift1' werd gemaakt met deze macro

LEDENLIJST - Ontwerp.xlsm

aangepast door Ypsolona
  • 2 weken later...
Geplaatst:

Oei, nog geen enkele reactie op mijn hulpvraagje van 8 augustus, das raar. Het plaatsen in volle vakantieperiode was blijkbaar niet zo een goed idee, of misschien is mijn probleem niet duidelijk omschreven? Ik geef zonodig graag meer informatie. In het verleden werd ik steeds begeleid naar een oplossing... (nu even aan de boom schudden geeft weer nieuwe hoop). Dank alvast. YA

Geplaatst:

Vervang in de procedure de code

Range("A2").Select

'

ActiveSheet.Paste

Range("A1").Select

ActiveCell.FormulaR1C1 = "* Ledenlijst * " & soort & " (Afschrift " & Date & ")"

Range("A2:P1000").Select

Selection.Columns.AutoFit

door

Range("A1").Select

ActiveCell.FormulaR1C1 = "* Ledenlijst * " & soort & " (Afschrift " & Date & ")"

ActiveSheet.Range("A2:P1000").Select

'

ActiveSheet.Paste

Range("A2:P1000").Select

Selection.Columns.AutoFit

En de range a1g1 moet je niet mergen.

Geplaatst:

Sorry hoor voor de late reactie maar ik ben ook met verlof geweest en dan waren er nog familiale opmstandigheden waardoor ik de laatste weken weinig tijd heb gehad voor het forum.

Ik ben toch blij te zien dat het is opgelost. :-)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.