Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Oké, maar moet ik die dan via internet kopen? Dat mag niet van mijn ouders. Is er echt geen andere manier dan? Ik ben net met een vriend gaan fietsen en gevraagd maar die had ook geen CD van Windows XP. Maar, ik had mijn laptop vroeger eens binnen gedaan in een PC winkel omdat er namelijk een virus opzat. Ze hebben Windows opnieuw moeten installeren en ik ben daardoor de recovery van mijn laptop kwijt. Want HP zet zijn recovery op de harde schijf en tjah, die ligt er nu dus van. Maar ik ben gaan vragen en ze zullen bellen als ze nog zo'n laptop binnen krijgen en dan zullen ze die recovery erop zetten. Maar is dat dan Windows compleet herinstalleren ook als je die recovery gebruikt? Want ik kon namelijk vroeger toen ik meermaals al die recovery moest installeren nooit kiezen om de hardeschijf te formateren en dat zal mij dus niet lukken zo denk ik. Reden waarom ik de C schijf echt wil formateren is omdat ik met een virus of zoiets zit en ik krijg het niet weg, en de recovery zal dus niet helpen vrees ik. Dat was namelijk een onderwerp over ~E5.0001, maar ik kan het niet terug vinden.

Geplaatst:

nee elke CD met een besturingsprogramma (bij Windows) heeft een eigen registratie-sleutel.

En de pc-boer is gewoon de computerwinkel in de buurt ;)

Met je C-schijf te formatteren haal je infeite Windows eraf en zet je het er weer opnieuw op. Alle bestanden die niet te verwijderen zijn of virussen worden hierdoor verwijderd, maar ook gelijk al je programma's en persoonlijke bestanden.

Regel dus een legitieme Windows met Product Key. XP is totaal niet zo duur meer.

Heb je niet nagevraagd of ze de recovery nog op een backup-cd gezet hebben?

En kan de leverancier van jouw laptop hier niet aankomen?

Misschien dat hij deze nog kan kopieren op een cd/dvd zodat je alsnog een recovery kunt uitvoeren met je eigen product key. scheelt je weer duiten.

Geplaatst:

Tip;

Kijk op de sticker onderaan je laptop. Daar zal op staan of het om een professional of een home editie gaat. Regel een Windows XP home/professional (zie onderkant van je laptop) OEM disk die NIET van bij een grote producent (acer, dell, hp,...) vandaan komt & installeer maar met jouw serienummer erop.

Als ik installaties doe op systemen installeer ik ook altijd met mijn eigen CD (verschillende installatievelden zijn geautomatiseerd). Van XP zijn er in principe maar 5 reeksen serial's uitgegeven

Home OEM's; Home Retails; Professional OEM's; Professional Retails en dan corporates (vlk licenties, maar die horen niet bij een particulier). Gelijk welke serienummer uit een serie past op gelijk welke cd uit dezelfde serie.

Bij vista is het zelfs zo dat je 32 of 64 bit serials gelijk zijn. Die keys zijn dus perfect uitwisselbaar. Wij krijgen van ons hogeschool 2 serienummers voor Vista, en dan kunnen we zelf kiezen of we die op de 32 of de 64 bit gebruiken...

Via de producent kan je proberen, maar je bent vaker goedkoper uit om direct een nieuwe licentie te kopen. Die gasten durven daar echt schandalig hoge prijzen voor aanrekenen.

Geplaatst:

ow even voordat je XP op je HP laptop zet... ik raad je dit AF

gegarandeerd dat je problemen gaat krijgen met hardware die vista made zijn.

zo had ik ook een laptop met vista erop die moest geformatteerd worden en xp erop gezet worden...

dat lukte allemaal

eenmaal ik de drivers van de hardware wilde installeren kwam ik op een paar dingen die ik NIET opgelost kreeg:

1... audio drivers lukte niet

2... webcam drivers lukte niet

3... geen modem aanwezig in de laptop maar wel modem drivers nodig ^o)

4... bleutooth internet adapter (wat niet aanwezig was)

en nog een paar dingen

uiteindelijk heb ik de audio toch werkend gekregen door de volgende stappen te ondernemen:

als eerst moest je een "gezamelijke" driver downloaden van de modem en de audio en installeren

daarna moest je de "losse" modem driver downloaden en installeren

als laatst moest je de "losse" audio driver downloaden en installeren

deed je dit niet op deze volgorde... lukte het NIET.

webcam drivers heb ik ook geinstalleerd gekregen... door de drivers van een nieuwere laptop van HP te gebruiken

hoe het zit met die bluetooth internet adapter weet ik nog steeds niet... die heb ik gewoon uitgeschakeld..

dan had je nog een paar onbekende apparaten... waar geen drivers voor waren (waarschijnlijk vista based hardware)... die heb ik uitgeschakeld.

in totaal heb ik 3 dagen aan de laptop zitten sukkelen om hem goed te krijgen... terwijl hij nu nog steeds drivers mist die onbekend zijn of niet werken....

dus ik raad aan bij een HP laptop die dit jaar of vorig jaar gekocht zijn (of in ieder geval als er ooit vista op gestaan heeft) ... gewoon terug vista opzetten... want je hebt minder problemen met vista op dat moment als met XP tijdens het installeren en klaarmaken van je laptop

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.