Ga naar inhoud

Hulp nodig pc bereikbaar maken via het internet /buitenaf

AndyB

Aanbevolen berichten

Hey,

Ik heb enige hulp/ raad nodig om mijn pc zover te krijgen dat hij bereikbaar is vanop een andere computer, op een andere locatie, dit om erna hetzelfde te doen met een NAS.

Momenteel heb ik Telenet Fibernet XL, samen met de bijhorende Modem/router/wifi

Nu, ik heb mijn netwerkadapter geconfigureerd met een vast IP adress (192.168.0.50), en gebruik de Open-DNS servers.

ik heb me ook een "Host" aangemaakt via No-IP.com, om mijn dynamisch IP adress van telenet te updaten naar deze host via hun stukje software dat deze met elkaar syncroniseert. Deze host was "mijnnaam.zapto.org".

ik heb zitten proberen om de nodige poorten open te krijgen, maar op een of andere manier slaag ik hier nog steeds niet in. zelf een poort zoals 3389 voor remote desktop, die in mijn telenet modem had ingesteld bij de Port Forwarding, blijft nog steeds ontoegankelijk, zelfs na het uitschakelen van Windows Firewall, en mijn antivirusprogramma.

Ook heb ik op mijn Telenet modem, het IP adress van mijn computer (192.168.0.50) ingesteld als DMZ adres, maar nog steeds geen geluk met het testen van verscheidene poorten.

ik heb poort 80, 21 en 3389 geprobeerd, jammer genoeg laat mijn modem me niet toe poort 80 of 21 in te stellen bij de port forwarding.

Indien ik deze verschillende poorten test, krijg ik ofwel een connection timeout (poort 80) of een connection refused (poort 3389) wat ik al helemaal niet snap, aangezien ik poort 3389 specifiek heb open gezet op mijn modem.

Heeft iemand nog een idee waaraan dit kan liggen?

Greetz

Andy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hebt je mijnnaam.zapto.org:3389 geprobeerd?

Hoe heb je pc ingesteld dat het poort 3389 moet openen?

Bij een NAS kan je dat wel instellen.

Poort 80 en 21 worden geblokkeerd door Telenet.

Wijzigt het in 8080 en 2121

Als je buiten telenet wifi modem ook nog een ander router hebt dan moet je zwel bij Telenet als bij de ander router de poort openen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.