Ga naar inhoud

Keiharde ruis tijdens muziek luisteren

Poppie

Aanbevolen berichten

Wie kan mij helpen?

Ik heb een sony notebook en LaCie USB boxjes erop aangesloten.

Onlangs is mijn harde schijf gecrasht en heb er toen een nieuwe SSD harde schijf in laten zetten.

Hij doet het nu goed en is super snel. Alleen het vreemde is nu als ik muziek aan het luisteren ben gebeurd het regelmatig dat het muziek ineens keiharde ruis / sneeuw geluid wordt. Wat ik dan kan doen is de USB eruit en er weer in en dan is het opgelost voor even. Je schrikt je keer op keer wezenloos.:o

Ben erachter dat het niet aan de boxjes ligt door deze aan te sluiten op de laptop van m'n vriendin.

Dacht dat het misschien aan de versie van WMP zou liggen maar hij doet het ook via radio op internet.

Doet het op alle drie m'n USB poorten. Nogmaals het is vreemd dat dit gebeurt sinds in een andere harde schijf heb.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Gr. Jeroen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer eens of het initialiseren van de usb poorten iets oplost.

Koppel alle usb apparaten af (behalve muis en toetsenbord)

Ga naar apparaatbeheer.

Dubbelklik op de usb controllers om ze allemaal te zien.

Klik de onderste aan met de rechter muisknop en kies voor installatie ongedaan maken.

Herhaal dit voor alle usb controllers.

Sluit het apparaatbeheer af en herstart de pc.

De usb drivers zullen opnieuw geinstalleerd worden en de poorten worden geinitialiseerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

Bedankt voor jouw reactie, maar het heeft helaas niet geholpen.

Ik heb precies gedaan wat je mij verteld hebt, maar het ruis kwam al snel weer terug.:dong:

Wat ik niet begrijp dat er zoveel USB's staan bij mijn apparaatbeheer staan terwijl ik maar 3 poorten heb.

Er staat:

Intel® ICH9 Family USB Universal Host Controller - 2934

Intel® ICH9 Family USB Universal Host Controller - 2935

Intel® ICH9 Family USB Universal Host Controller - 2936

Intel® ICH9 Family USB Universal Host Controller - 2937

Intel® ICH9 Family USB Universal Host Controller - 2938

Intel® ICH9 Family USB Universal Host Controller - 2939

Intel® ICH9 Family USB2 Enhanced Host Controller - 293A

Intel® ICH9 Family USB2 Enhanced Host Controller - 293C

Samengesteld USB - apparaat

USB - hoofdhub

USB - hoofdhub

USB - hoofdhub

USB - hoofdhub

USB - hoofdhub

USB - hoofdhub

USB - hoofdhub

USB - hoofdhub

Nog een ander idee?

aangepast door kweezie wabbit
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gedaan...

Computer opnieuw opgestart, en het leek opgelost maar na 6 nummers kwam hij weer met een piep en direct erachter de vervelende harde ruis 'klinkt als een tv van vroeger waar je een zender gaat zoeken en harde sneeuwgeluid te horen krijgt'

Wat wel vreemd was dat het ook even kwam en toen weer verder ging met het nummer. :hmmmm:

Normaal moet ik de usbstekker eruit trekken en er weer in doen en dan gaat hij weer normaal verder.

Zou het dan toch aan WMP liggen, ik heb versie twaalf en heb gelezen dat het een bèta versie is. Deze versie zou ook niet geschikt zijn voor alle Windows 7 versies. Is het misschien een idee om deze terug te krijgen naar versie 11 ofzo.... Zou alleen niet weten hoe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.