Ga naar inhoud

Kan geen herstelpunt maken

ben054

Aanbevolen berichten

Hallo,

Wanneer ik handmatig een herstelpunt wil maken probeert mijn PC een hele tijd iets op te starten en na minuten geeft hij aan: Er is een timeout opgetreden, probeer opnieuw...

Ik heb 'herstelpunt maken' al een keer aan en uitgeschakeld, zag ook dat er in het verleden wel herstelpunten waren gemaakt (tot in april dit jaar), maar daarna was het gestopt. Laatste herstelpunt na een essentiële update van Windows (kan niet meer zeggen welke, de herstelpunten zijn nu weg na het in en uitschakelen).

Daarnaast kan ik ook geen systeemkopie maken. Bij het aanschakelen daarvan gaat hij zoeken naar 'Back-upapparatuur' (in een scherm waarachter de schijven of netwerkschijven geselecteerd zouden moeten worden (maar door dat zoeken naar BU appratuur kan dat niet). Hij vind niets en er gebeurt niets.

Als laatste kan ik geen Windows Backup maken..Ik heb het idee dat dit allemaal met elkaar samenhangt. Kan iemand mij helpen? Ik heb al gezocht in dit forum, maar kon het antwoord nog niet vinden.

Configuratie:

Windows 7, Professional

C-schijf een SSD schijf (daarvan wil ik een image maken)

Groet

Ben

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

- klik onderaan op de startknop

- typ onmiddellijk services in en druk op enter

- kijk eens of de service Volume Shadow Copy op Handmatig of Automatisch staat. Het mag zeker niet op Uitgeschakeld staan. Handmatig zou voldoende moeten zijn.

- kijk eens of de service Windows Backup op Handmatig of Automatisch staat. Het mag zeker niet op Uitgeschakeld staan. Handmatig zou voldoende moeten zijn.

Krijg je ook een foutcode als hij zegt dat er een timeout is opgetreden? Welke is die dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volume shadow Copy staat op handmatig en is gestopt

Windows Backup staat op handmatig en is running

Er is niet echt een error code, hij geeft het volgende schermpje:

---

'Het herstelpunt kan om de volgende reden niet worden gemaakt:

Er is een time out opgetreden tijdens het maken van een schaduwkopie. Probeer deze bewerking opnieuw. (0x81000101). '

---

Link naar reactie
Delen op andere sites

- Misschien heb je het al gedaan, maar doe het nog eens:

* Ga naar het startmenu en typ systeem. Kies uit het menu nu voor het vijfde, Systeem en druk op enter.

* Klik links op "Geavanceerde systeeminstellingen". Klik op het tabblad Systeembeveiliging . Selecteer in het kader in het midden je C: schijf. (beschikbare stations)

* Klik dan op de knop Configureren. Zet een bolletje voor "Systeembeveiliging uitschakelen". Zeg ja als gevraagd wordt om herstelpunten te verwijderen.

Herstart de PC.

Zet nu de services Volume Shadow Copy en Windows Backup op Automatisch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Windows is een originele versie met licentie.

En idd er is software voor het maken images. Ik heb er een opgestart (omdat het niet via Windows ging), maar die piepte ook dat de VSC service moeilijkheden gaf...

Het ging om Drive Image XML. Later las ik dat dat wel vaker gebeurt.

Ik zal die andere software ook eens proberen. Blijft wel dat ik graag het Windows probleem zou oplossen.

Ben

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijft wel dat ik graag het Windows probleem zou oplossen.

Ben

Misschien dat Kurtt nog tips heeft maar denk al eens na over onderstaande:

Beschik je over een merk-PC of laptop kan je overwegen om de functie "terug naar fabrieksinstellingen" te gebruiken, zo staat je PC terug zoals de dag van aankoop.

Je moet dan wel eerst je eigen persoonlijke bestanden veilig stellen want die worden dan verwijderd.

Probeer zeker ook eens de andere backup software.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En Ease use to do backup support in de free version geen image van de schijf met Windows.

Ben

Kan je nauwkeuriger omschrijven waar het juist fout loopt als je die backup wil maken?

Want die software kan wel degelijk een image maken van een schijf of partitie.

En waarom kan je niet terug naar fabrieksinstellingen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.