Ga naar inhoud

Website maken in meerdere talen.

Wondermam

Aanbevolen berichten

Een aantal jaren geleden heb ik een website gemaakt in Microsoft Publisher voor mijn Bed & Breakfast. Deze voldoet voor mij prima.

Nu wil ik echter op deze website ook de mogelijkheid hebben om de info in een andere taal te lezen.

Is daar in Publisher een (relatief) eenvoudige manier voor? Ik heb al geprobeerd met een knop (bijv. Duits vlaggetje) door te linken naar extra pagina's die ik gemaakt heb in het Duits. Probleem is echter dat ik dan niet weet wat ik met mijn nederlandstaligfe navigatiebalk moet doen... (Moet ik misschien de balk verwijderen en voor elk hoofdstuk een aparte knop maken? En deze dan op de duitse pagina's ook apart in het duits maken?)

Of is er een ander websiteprogramma waar je wel envoudig meertalige sites in kan maken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb bij mij zo gedaan.

Ik heb een map NL en een map FR (Nederlands - Frans)

Je kopieert alle pagina van NL naar de map FR en vertaal het.

Normaal gezien is de eerste pagina index.

Op knopje ken je dan de link geven naar FR map en dan is de site in het Frans.

In uw balk zet je dus vlaggetjes met de talen die je wil doen.

In Frans moet je verwijzen naar NL map.

Bijvoorbeeld: <a href="www.naamsite.be/nl/index.php">Nederlands </a>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier nog een link naar een handige code zodat je kunt zien vanuit welk land de bezoeker komt, dan kun je hem automatisch doorsturen naar de goeie pagina.

Land dmv IP | Handige scripts | PHP scripts

Maar omdat de code waarschijnlijk niet altijd 100% zal zijn, is het handig om net zoals stegisoft zegt, wel verschillende links naar verschillende talige pagina's te maken.

Als u ook geen php kunt kunt u deze post als niet gepost beschouwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.