Ga naar inhoud

recovery-partitie staat niet meer op de computer

Aziane Zouhair

Aanbevolen berichten

geachte leden,

ik heb een acer aspire m3800 ik wil deze graag formatteren ik ben er achter gekomen na lang zoeken dat de recovery-partitie er niet meer opstaat (hoe dat komt weet ik echt niet) mijn vraag is kan ik deze pc nog formatteren en wordt het terug zoals het uit de fabriek komt?

zo ja hoe dan ?

al vast bedankt

aangepast door Aziane Zouhair
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de Recovery Partitie effectief verdwenen is, vrees ik er toch voor, tenzij je Recovery Disks hebt of de fabrikant gratis/tegen betaling Recovery Disks ter beschikking stelt. Als je hem formatteert met een Officiële Windows Vista CD, zal het niet zoals 'uit de fabriek zijn', maar het zal wel in de buurt komen.

Misschien staat de recovery partitie onzichtbaar ingesteld, als dat zou kunnen, maar als je tijdens het laden van het BIOS de F11 of 1 van de F toetsen (of ALT +F10) indrukt en er verschijnt geen Recovery Menu, is het gedaan ermee denk ik.

Heb je al bij Configuratiescherm -> Systeem & Beveiliging -> Systeembeheer -> Partities op harde schijf maken en formatteren gekeken, of daar de Recovery partitie niet staat?

Ik heb mijn Recovery partitie geformatteerd dus ik heb ze ook niet meer. Wat is de reden om aan formatteren te beginnen? Misschien kan het zonder Formatteren opgelost worden? ;-)

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen 'relatie' met dat programma, maar ik heb wel dit gevonden.

'Wanneer u het hulpprogramma voor de eerste keer opstart, wordt u gevraagd de image met de standaard fabrieksinstellingen die op een verborgen schijfpartitie zijn opgeslagen, te kopiëren naar

een optische schijf. '

Dus met wat geluk staat de Partitie wél ergens verborgen, en kan je via dat programma er 1 maken. :)

-----------------------------------------------------------------------------------------

Als je het niet kan vinden, zou ik er geen 4-5 CD's of +- 1 DVD aan verkwisten want dan gaat hij volgens mij een Backup maken van de staat van de PC zoals hij nu is. Dus dan heeft het weinig nut.

'U kunt een volledige back-upimage maken van de huidige systeemconfiguratie met inbegrip van alle

toepassingen, stuurprogramma’s en gegevens. Maak een volledige back-up voordat u nieuwe

hardware- of softwaretoepassingen installeert zodat uw systeem en gegevens worden beschermd.'

Hier kan je wat informatie vinden: ftp://ftp.support.acer-euro.com/notebook/empowering_technology/NB%20ET2%20user's%20guide/Acer%20eRecovery%20Management%20Dutch.pdf

-----------------------------------------------------------------------------------------

Als het niet lukt, zou ik de PC handmatig opkuisen (al dan niet met de hulp van experts hier), zodat hij hopelijk weer als nieuw werkt, en daarna een backup CD maken. ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.