Ga naar inhoud

harde schijf in 2 delen na terughalen laptop


Gast

Aanbevolen berichten

een tijd geleden heb ik me laptop binnen gedaan bij een winkel omdat de harde schijf kapot was.

Vandaag heb ik die terug gekregen en wat valt meteen op, de harde schijf is in 2 verdeeld.

Als ik me pc zou formatteren, kan je dan instellen dat de pc de harde schijf niet in 2 splitst?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan best je harde schijf opgesplitst laten in twee partities.

Op je C staat het besturingssysteem en programma's.

Op je D kan je best eigen bestanden ( documenten, foto's, muziek....) plaatsen.

Is er dan een probleem met je Windows blijven je eigen bestanden veilig op die tweede partitie.

Trouwens is er bij jouw laptop nog een recovery aanwezig om je laptop terug naar fabrieksinstellingen te zetten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

die hebben de mensen van de winkel gemaakt toen ik de laptop kocht. dus ja

Die recovery zal dan wel op je tweede partitie staan (of heb je die op dvd?) ga je formatteren of samenvoegen ben je die recovery kwijt omdat die op de D zal staan.

Om je vraag uit bericht 1 nog te beantwoorden, je hoeft je ganse schijf niet te formatteren om terug samen te voegen.

Dus de gegevens op je C worden niet verwijderd, wel die op de D dus.

Wil je door gaan met het verwijderen van die tweede partitie?

Zo ja, maak dan eens een printscreen van schijfbeheer en plaats die in een volgend bericht.

Hoe je die in een volgend bericht plaatst lees je hier.

Geef ook door welke Windows je gebruikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De afbeelding is helaas niet volledig leesbaar.

Voor zover ik kan zien staat er ook een herstelpartitie op maar zie het niet goed.

Maak eens een screen met het knipprogramma zodat alles beter leesbaar wordt (zoals afbeelding hieronder), hoe je dat doet lees je hier.

post-23245-1417705039,7216_thumb.jpg

Blijft nog altijd de vraag of je zeker bent dat je die D wil samenvoegen met de C.

Je eigen bestanden en de map "mijn documenten" kunnen veel beter op de D staan zoals reeds aangehaald, zo creëer je ook weer vrije ruimte op je C.

Misschien is door de pc winkel al voorzien dat je documenten en bestanden die in de map "mijn documenten" staan automatisch op de D komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De afbeelding is duidelijk. :top:

Er is een aparte recovery partitie aanwezig, die verwijder je best niet.

Op je C schijf is er nog 80% vrije ruimte.

De D schijf is nog leeg.

Dus je kan die ruimte toevoegen aan je C maar......zoals reeds meermaals gezegd is het veel veiliger dat je de D behoudt om daar alle persoonlijke bestanden en de map "mijn documenten" op te plaatsen indien dat nog niet voorzien is.

Ga eens via start naar "documenten" en klik er met de rechtermuisknop op en klik dan op eigenschappen.

Op welke locatie staat je map "mijn documenten"?

post-23245-1417705039,841_thumb.png

post-23245-1417705039,8737_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel voor de tips! Dan gaan we dat doen.

Nu zit ik nog met 1 vraag.

Sinds de nieuwe harde schijf staan al me programma icoontjes links zo in een rij naar beneden, en ik kan ze niet verplaatsen naar rechts of ergens op het beraublad waar ik wil.

Kan je dat ergens instellen dat je ze kan zetten waar je wilt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds de nieuwe harde schijf staan al me programma icoontjes links zo in een rij naar beneden, en ik kan ze niet verplaatsen naar rechts of ergens op het beraublad waar ik wil.

Kan je dat ergens instellen dat je ze kan zetten waar je wilt?

Klik met de rechtermuisknop op een lege plaats van je bureaublad en ga in het menu naar beeld.

Verwijder het vinkje voor " pictogrammen automatisch schikken".

Dan kan je de pictogrammen plaatsen waar je wil.

post-23245-1417705040,2067_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.