Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hey,

Ik heb sinds vandaag serieuze problemen met mijn emailprogramma, Outlook Express 6.

Vaststellingen:

1) Alle mails tussen oktober 2007 en vandaag zijn almaal weg.

2) Een aantal mails kon ik niet lezen omdat ze niet gedownload zouden zijn.

Via Google & andere pc-fora heb ik al geprobeerd om het op te lossen, maar dit lukte niet. Ik ben er wel in geslaagd om het 2de probleem op te lossen.

Ik heb al programma's zoals DBXtract gebruikt, maar ik kreeg enkel die mails te zien die ik al had!

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Mvg!

Geplaatst:

Idd, dat heb ik gedaan.

Via andere fora ook gezien dat ik dit beter niet meer doe...

Ik heb het bestand 'Postvak IN.dbx' gekopieerd naar een andere map en Outlook Express alle mapjes opnieuw laten aanmaken. Daarna heb ik met meerdere programma's zoals DBXtract mijn mails uit het .dbx-bestand proberen halen. Maar de mails tussen oktober 2007 en gisteren ontbraken. Er gebeurt iets raar wanneer DBXtract bezig is: alle mails worden er uitgehaald tot het proces al zo'n 28% ver is. Dan blokkeert het ineens en worden geen mails meer opgehaald. Na een tijdje springt het dan plots naar 100% en is het proces gedaan.

Ik denk niet dak ik ze kwijt ben, want mijn Postvak IN.dbx-bestand in Outlook Express is nu zo'n 30 MB groot. Terwijl het bestand dat ik gekopieerd heb naar een andere map meer dan 100 MB is.

Mvg

Geplaatst:
Via andere fora ook gezien dat ik dit beter niet meer doe...
Je leest dat inderdaad vaak, maar dat is dus absolute flauwe kul. Er is niets beter dan automatisch (of zelfs handmatig als je wil) je OE-mappen te comprimeren om ze in optimale conditie te houden
Ik denk niet dak ik ze kwijt ben, want mijn Postvak IN.dbx-bestand in Outlook Express is nu zo'n 30 MB groot. Terwijl het bestand dat ik gekopieerd heb naar een andere map meer dan 100 MB is.
Kijk eens in je prullenbak. Bij het comprimeren worden immers backups van je mappen van OE gemaakt. Alle mappen worden daar (tijdelijk) opgeslagen met de extensie .bak. Daar zou je dus bvb. Postvak IN.bak (en ook alle andere gecomprimeerde mappen) kunnen terugvinden als exacte kopie van je Postvak IN.dbx (als je ondertussen je prullenbak nog niet leeggemaakt hebt).

Heb je de prullenbak toch leeggemaakt, dan kan je eens met één of ander recoveryprogramma op zoek gaan naar de verwijderde bestanden op je harde schijf en zo ofwel je originele .dbx-mappen of de gecomprimeerde .bak-mappen (mogelijk) terugvinden.

Geplaatst:

Bedankt voor het (alweer) vlugge antwoord!

Ik heb mijn Prullenbak inderdaad al leeggemaakt. Wat is het beste programma om verwijderde gegevens te recupereren? liefst gratis :)

Geplaatst:

Een ruime keuze (niet allemaal freeware) :

Recuva - Undelete, Unerase, File Recovery - Download

UNERASER. Data Recovery Software. Undelete Utility. Hard Drive Recovery.

Data Recovery Software and Undelete from R-TT

Free Undelete Utility Recovers Deleted Files, Unerases Lost Data

Undelete - Reliable File Recovery

http://www.tipsdr.com/recover-data-recovery.html

CONVAR & PCinspector Data Recovery Datenrettung recupero dati datarecovery récupération données

Restoration download and review - file undelete utility from SnapFiles

CodeGuru: Deleting Locked Files

Data Recovery Software - Hard Drive Recovery - RAID Data Recovery

Mijn persoonlijke favorieten : Recuva en PC Inspector File Recovery.

P.S. : Het principe is: het programma downloaden en het installeren op een ànder medium dan dat waarop je verloren data staan. Vb. op een diskette, andere partitie/schijf of CD rom. Gebruik ondertussen de betroffen partitie zo weinig mogelijk. Al wat je ermee doet kan verwijderde bestanden overschrijven. En de bestanden die je herstelt best ook niet weer naar de betroffen schijf/partitie laten terugzetten, maar ook weer naar een andere.

Geplaatst:

Ik heb een aantal programma's geprobeerd, maar ik vind de benodigde .dbx of .bak-bestanden niet terug.

Niks aan te doen. Als er bij die mails echt belangrijke dingen zaten, zullen ze wel terugmailen zeker!? :)

Alleszins bedankt voor de hulp!

Grtz

Geplaatst:

Wat me eigenlijk nog intrigeert : die map van 100 MB wat is dat eigenlijk voor een map. Is dat ook een gewone .dbx ? En heb je daar ook DBXtract al op losgelaten ? Of heeft die een andere extensie ? En zo ja, dewelke ?

Geplaatst:

Op dat Postvak in.dbx van meer dan 100 MB heb ik idd al DBXtract op losgelaten. Maar, zoals ik al eerder zei, blokkeert het plots bij 28%. Dat duurt even en dan is het plots gedaan maar werden geen nieuwe mails gerecupereerd!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.