Ga naar inhoud

kopie van een windows life messenger automatische kopieren naar een andere map

kristof28

Aanbevolen berichten

Normaal staat de gespreksgeschiedenis in Mijn documenten onder Mijn ontvangen bestanden. De naam van de map is (ongeveer) je hotmail-adres. Als je die map dus kopieert en op een stick of externe harde schijf zet heb je een back-up.

Als dat niet het geval is, kan je in Windows Live Messenger kijken waar de gespreksgeschiedenis opgeslagen wordt: ga naar Extra - Opties - Geschiedenis en kopieer het adres onder "Mijn gesprekken opslaan in deze map". Plak deze daarna in de adresbalk in Verkenner (of navigeer er zelf naartoe links in het venster, kan ook natuurlijk).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaal staat de gespreksgeschiedenis in Mijn documenten onder Mijn ontvangen bestanden. De naam van de map is (ongeveer) je hotmail-adres. Als je die map dus kopieert en op een stick of externe harde schijf zet heb je een back-up.

Als dat niet het geval is, kan je in Windows Live Messenger kijken waar de gespreksgeschiedenis opgeslagen wordt: ga naar Extra - Opties - Geschiedenis en kopieer het adres onder "Mijn gesprekken opslaan in deze map". Plak deze daarna in de adresbalk in Verkenner (of navigeer er zelf naartoe links in het venster, kan ook natuurlijk).

Dank u.

Maar als iemand anders dat delete heb ik dat niet meer. Dus heb ik niet de kans om dat op een stick te plakken. Dus daarom vroeg ik mij af of er een tweede automatische kopie naar een andere map kan gekopierd worden. Zodat als het originele verwijderd is ik toch nog een automatische back up van die tekst heb....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien kan je eens naar het gratis programma SyncBack kijken. Daarmee kan je een map automatisch laten back-uppen naar een andere locatie.

Als het programma geïnstalleerd is wordt er gevraagd of u een nieuw profiel wil aanmaken. Kies Ja en kies voor Back-up. Geef het profiel een herkenbare naam, bijvoorbeeld Messenger. Bij "Ik wil graag" kies je de tweede optie (Back-up de bestanden in de bronmap inclusief alle onderliggende mappen). Bovenaan moet je dan de Bronmap (hier dus de map waarin jouw gespreksgeschiedenis staat) en de Doelmap (de back-uplocatie) selecteren.

Het gemaakte profiel zal nu in de lijst van SyncBack staan. Klik er rechts op en kies Plannen. Klik tweemaal op OK. Hier klik je eventueel op "Wachtwoord instellen" om daar je wachtwoord in te geven zodanig dat het programma de toestemming heeft om te back-uppen. Kies dan het tabblad "Schema". Stel hier de gewenste back-upschema's in. Op het tabblad Instellingen kun je nog meer dingen hierover instellen naar wens.

Je kunt het natuurlijk altijd eerst even uitproberen met een willekeurige andere map, of zelf even naar de mogelijke instellingen kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.