Ga naar inhoud

Nieuwe pc crasht geregeld tijdens gamen, vastlopen of flikkerend scherm.


cealis

Aanbevolen berichten

Ok kreeg vandaag voor de verandering een andere error die naar mijn idee wel gerelateerd is aan het probleem.

De error was:

post-36982-1417705046,4153_thumb.png

Ik weet dat toen ik deze pc kreeg windows op de ssd schijf is geinstalleerd maar dat toen ik de pc had opgestart de tweede schijf niet zichtbaar was. Heb dus via windows de schijf geformarteerd maar kon geen d: selecteren dus dit is e: geworden. Vermoed dat toen mijn dvd speler als d: werd herkent maar dat maakt ook niet uit.

Ik merk dat de werking van die schijf niet optimaal is en dat de schijf soms gewoon niet reageert op bijvoorbeeld het starten van een download vanuit firefox op die schijf.

Hoop dat deze info helpt in de oplossing van dit probleem.

Groetjes,

Jaap

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit dus nog steeds met het probleem dat de pc vastloopt en krijg toch eigenlijk het idee dat de kaarten te warm worden maar kan niet echt vinden wat een normale temperatuur is voor de kaarten.

Met de tests die ik deed worden ze rond de 70-72 graden wat mij vrij heet lijkt, maar is dit ook zo of is dit normaal voor die kaarten. De kaarten zijn 2x asus hd7850 2gb5.

Hoop dat iemand hier antwoord op kan geven zodat ik dit probleem eindelijk kan oplossen. Anders doe ik volgende week een nieuwe installatie en kijken of dat helpt.

Groetjes Jaap

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruikte prime95 en daar kwam ik de errors tegen en heb nu 2 geheugenbankjes eruit gehaald en lijkt nu goed te lopen. Zal het even een paar dagen in de gaten houden en stresstesten maar zoals het nu lijkt was het een niet goed functionerende geheugen.

Ik had dus 4x4gb erin zitten is, gezien ik deze gewoon kan opsturen en weer een nieuwe terug krijg zal ik dan weer 4x4 erin doen of gewoon zoals nu 2x4gb erin houden. Hoor van sommigen dat 4x4gb een beetje overkill is en voor problemen qua stabiliteit kan zorgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.