Ga naar inhoud

ACER 5750G Windows 7 - Stand By Problemen

Gast silverpoint

Aanbevolen berichten

Gast silverpoint

Sinds dat ik deze Acer 5750G in mijn bezit heb, constateer ik voortdurend problemen wanneer de stand by modus wordt geactiveerd.

Ik detecteer twee verschillende stand by problemen die zich reeds meerdere malen hebben voorgedaan.

Probleem 1:

De stand by functie wordt niet ingeschakeld. In de plaats hiervan wordt enkel het beeldscherm uitgeschakeld zonder dat deze terug kan geactiveerd worden. De computer is dus verlamd. Muisklikken en toetsen kunnen de computer niet meer "wakker maken". Enkel de aan/uit knop kan hiervoor gebruikt worden, maar daardoor wordt Windows foutief afgesloten.

Probleem 2:

In tegenstelling tot probleem 1 komt probleem 2 veel vaker voor, namelijk elke keer wanneer de computer voor enige tijd (+- 30 minuten) in stand by wordt geschakeld. In dit geval zal een fout van het type "blauw scherm" de computer uitschakelen. Windows is dus foutief afgesloten.

Onlangs heb ik deze notebook binnengebracht voor een vervanging van het toetsenbord bij Acer. Mijn bios werd daarbij geüpdatet en een compatibiliteitscontrole uitgevoerd. Alles bleek in orde te zijn!?

Ik hoop dat er iemand van dit forum mij kan helpen. Dank bij voorbaat!

aangepast door silverpoint
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zou ik in configuratiescherm / energiebeheer de slaapstand en sluimerstand uitzetten.

Je kan dan beter de laptop gewoon uitschakelen als je lange tijd niet meer gebruikt.

In optie kan je eventueel bios updaten en daarna chipset driver updaten

Bios kan je updaten door zip bestand met de rechtermuisknop op uitpakken klikken en dan in de windows map het bestand klikken.

Bios updaten doet je wel op eigen risico en zorgt dat geen enkel programma open staat.

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.